Netflix, speriat de concurență: unde a ajuns să scadă prețurile la abonamente, în premieră

Netflix, speriat de concurență: unde a ajuns să scadă prețurile la abonamente, în premieră

Nu se întâmplă des, dar la fiecare câțiva ani, cei de la Netflix măresc prețurile la abonamente. Așa a fost dintotdeauna. Se pare că, ocazional, gigantul american merge și în direcția opusă, ajungând să scadă prețurile.

La fel cum în România nu există Disney Plus sau Apple TV+, în alte țări, există semnificativ mai multe servicii de streaming, nu doar cele pe care le știm cu toții. În contextul în care concurența acerbă este în beneficiul utilizatorilor, cumpărătorilor, independent de industrie, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul Netflix a început să scadă prețurile unde simte că nu mai face față alternativelor.

Tarifele Netflix s-au dus în cap

Netflix are o concurență acerbă în India, una dintre cele mai importante piețe la nivel global pentru un număr record de companii, din cauza populației foarte mari. Din acest motiv, gigantul american s-a trezit în situația de a fi nevoit să scadă semnificativ prețurile practicate.

Netflix activează în India din 2016. În acest timp, s-a bucurat de o creștere destul de mare a numărului de abonați. Foarte mulți au renunțat însă din cauza faptului că există alternative mai atractive, la prețuri mai mici, cu un conținut la fel de variat, poate chiar mai multe filme și seriale indiene.

Până rezolvă problema conținut local, Netflix s-a gândit să scadă abonamentul cu o valoarea fabuloasă, aproximativ 60%. Abonamentul de start în India, intitulat Basic, costa 499Rs sau aproximativ 5,8 euro. Acum, după marea ieftinire, a ajuns la 2,3 euro pe lună sau 199Rs. Planul Standard, care oferă acces la conținut HD pe pe două ecrane simultan, a fost ieftinit de le 649 Rs (7,5 euro) la 499 Rs (5,8 euro). Nu în ultimul rând, versiunea Premium, cu suport UHD și redare simultană pe până la patru ecrane, costă acum 649 Rs (7,5 euro), de la 799 Rs (9,3 euro) pe lună.

Netflix a mai făcut în trecut un efort de a se adapta la piața din India prin introducerea unui abonament de aproximativ 1,7 euro pe lună pentru acces doar de pe telefon. Acela nu mai este disponibil în nicio altă țără. Se pare însă că nu a fost suficient.

 

Citește și: