Netflix sau Disney: cine a câștigat lupta pentru abonați în 2021

Netflix sau Disney: cine a câștigat lupta pentru abonați în 2021

Raportul despre veniturile Disney a spus o poveste familiară pentru serviciul său de streaming, numărul de abonați este în continuare în creștere, dar creșterea încetinește.

Disney a anunțat că a adăugat doar 2,1 milioane de abonați pentru al patrulea trimestru fiscal, care s-a încheiat în octombrie. Cifra este în scădere față de 12,6 milioane adăugate în trimestrul precedent. Acest lucru s-a întâmplat și cu alte platforme de streaming.

Doar Netflix a revenit în acest trimestru, raportând adăugări nete de 4,4 milioane de abonați, comparativ cu doar un milion în al doilea trimestru. Netflix se așteaptă la o revenire și mai mare pentru trimestrul următor, prognozând 8,5 milioane de noi abonați datorită serialului fenomen „Squid Game” și a altor proiecte interesante care vor veni în serviciu înainte de sfârșitul anului, inclusiv „Tiger King 2” sau The Witcher.

Lupta pentru supremație s-a relaxat

Creșterea încetinită în rândul celor mai multe servicii de streaming poate sugera că problemele cauzate de pandemie sunt în scădere, pe măsură ce mai mulți oameni se întorc la activitățile din exterior și la munca în afara casei.

Totuși, tendința generală de a renunța la TV-ul clasic  și abonarea la diferite platforme de streaming pare să continue. Disney, WarnerMedia și AMC Networks au reafirmat toate previziunile anterioare pentru întregul an și anul viitor. Cu toate acestea, în timp ce câștigurile din cauza pandemiei ar fi încetinit, de asemenea, și problemele de producție s-au încheiat ceea ce va duce la o creștere a volumului de  conținut nou pentru toate serviciile de streaming.

A determina cine câștigă și pierde jocul nu este ușor. O modalitate simplă de a evalua acest lucru este luând în considerare numărul total de abonați și venitul mediu per utilizator sau ARPU. Dar nu toate companiile dezvăluie aceste cifre.

Ce este clar în acest moment este că Netflix este fără discuție liderul detașat al industriei cu o cifră impresionantă de 214 milioane de abonați plătitori la nivel mondial.

Citește și: