20 oct. 2021 | 12:35

NASA lansează misiunea de a explora „fosilele” sistemului solar: ce este “Lucy”, cel mai nou proiect al agenției spațiale

Una dintre cele mai importante misiuni de a studia sistemul solar timpuriu este acum în curs de lansare. NASA lansează un proiect ambițios care va dezvălui multe lucruri importante de la creația noastră și până în prezent.

Misiunea Lucy a NASA, prima din istorie dedicată studierii asteroizilor din apropierea planetei Jupiter, a fost lansată cu succes sâmbătă la bordul rachetei Atlas 5, al companiei United Launch Alliance (ULA), relatează Hotnews.

NASA a lansat misiunea Lucy, care va cerceta și dezvălui cum s-a format sistemul nostru solar

Lansarea a avut loc la ora locală 5:34 (9:34 GMT) de la Centrul Spaţial Kennedy din Cape Canaveral, Florida.

NASA a creat “Lucy”, o navă spațială robotică, ce va fi prima care va explora asteroizii troieni prinși în apropierea punctelor Lagrange ale lui Jupiter. Sunt considerați „fosile” de formare planetară care vor ajuta la înțelegerea evoluției sistemului solar.

În următorii 12 ani, misiunea numită „Lucy” va explora un număr record de asteroizi.

În aprilie 2025, nava spaţială va survola mai întâi un asteroid din centura principală de asteroizi a sistemului solar, apoi se va apropia de şapte asteroizi troieni, începând din august 2027.

Traiectoria sa va presupune întoarcerea în proximitatea Pământului de trei ori pentru un plus de asistenţă gravitaţională, devenind astfel prima navă spaţială care revine în vecinătatea planetei noastre din zonele îndepărtate ale sistemului solar.

Numele misiunii a fost inspirat de strămoşul uman fosilizat (a fost numit Lucy de către cercetătorii care au efectuat descoperirea), al cărui schelet a oferit o perspectivă unică asupra evoluţiei umanităţii.

Lucy este unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale agenției spațiale NASA. Proiectul acesta va face lumină, cel mai probabil, asupra modului în care a ajuns să existe sistemul nostru solar.

O s-avem internet pe Lună

Un alt proiect ambițios al NASA este să avem internet pe Lună.

Vrem să colonizăm Luna, deci trebuie să avem internet și acolo. Iată ce vrea să facă NASA în acest sens.

NASA a anunțat că analizează posibilitatea construirii unei rețele Wi-Fi pe Lună, conform Hotnews.

Anunțul agenției spațiale americane vine în contextul în care numeroși americani încă nu au acces adecvat la internet. NASA dorește ca aceștia să poată vedea online viitoarea aselenizare anunțată pentru 2024, prin misiunea Artemis.