Înmatricularea mașinilor mai vechi de 15 ani, interzisă în România: ce beneficii ar avea propunerea

Înmatricularea mașinilor mai vechi de 15 ani, interzisă în România: ce beneficii ar avea propunerea

Interzicerea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani ar avea beneficii semnificative asupra scăderii nivelului de poluare și nu este deloc exclus ca această propunere să devină lege în România, având în vedere că există referințe în PNRR.

Răzvan Nicolescu este fost ministru al Energiei și partener Deloitte. La această oră, deține funcția de președinte al Asociației pentru Energie Curată și Combaterea Schimbărilor Climatice. În opinia sa, România ar trebui să solicite Bruxelles-ului o directivă pentru interzicerea reînmatriculărilor mașinilor mai vechi de 15 ani. Pe lângă Nicolescu, ministrul Mediului și-a manifestat și el interesul pentru această idee, întrucât României i s-a cerut, la negocierile pentru PNRR, descurajarea politicii de înmatriculare a mașinilor vechi.

Nicolescu a detaliat propunerea sa, argumentele pro și contra, într-o postare pe Facebook. “România trebuie să ceară Comisiei Europene o inițiativă legislativă europeană pentru ca toate mașinile mai vechi de 15 ani să nu mai poată fi înmatriculate pe tot teritoriul UE. Până la adoptarea acestei legislații, România trebuie să oprească programul “Rabla” care este doar o risipă de bani publici fără efecte semnificative pentru mediul înconjurător. România nu poate să plătească pentru casarea tuturor rablelor din Uniunea Europeană! Curaj! Curaj! Curaj!”, a afirmat fostul ministru al Energiei.

Ministrul mediului, Taczos Barna, a declarat recent că Guvernul va trebui să meargă cu o propunere la Comisia Europeană cu măsuri de descurajare a înmatriculării autovehiculelor mai vechi de 15 ani. Mențiunile au fost făcute în contextul negocierilor pentru PNRR, când oficialii de la Bruxelles au făcut referință la mașinile vechi din România în contrapondere cu suma mare proiectată a se investi în România în infrastructura de transport.

”Nu cred că e vorba neapărat de taxă, dar de metode de descurajare a acestor maşini vechi este nevoie”, afirmă ministrul, care avansează posibilitatea unor taxe „diferenţiate” sau a unor restricţii la nivel local. Barna a insistat și asupra faptului că posibilitatea introducerii unei taxe pentru maşinile mai vechi de 15 este o „temă foarte nouă”, ridicată de către oficialii de la Bruxelles în discuţiile pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă(PNRR).
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: