Lege anti-samsari? Cum vrea Guvernul să te descurajeze să mai cumperi mașini vechi, aduse ”din afară”

Lege anti-samsari? Cum vrea Guvernul să te descurajeze să mai cumperi mașini vechi, aduse ”din afară”

Guvernul caută ca, în paralel cu înnoirea parcului auto, să descurajeze și înmatricularea de mașini foarte vechi.

Guvernul pregătește câteva măsuri care ar descuraja importul și înmatricularea de mașini foarte vechi. Vechimea ar fi stabilită undeva la 15 ani în acest moment, spune ministrul Investițiilor și Proiectele Europene Cristian Ghinea.

Prezent într-o dezbatere legată de PNRR, acesta a spus că există mai multe scenarii de lucru pentru a-i descuraja pe români să-și mai cumpere mașini vechi, aduse de afară sau nu, care poluează. La pachet ar putea veni și o „taxă locală” în localitățile poluate.

Lege anti-samsari: cum vrea să se asigure Guvernul că nu mai sunt mașini vechi pe străzi

Explicațiile despre altefel de propuneri au venit chiar de la ministrul Cristian Ghinea.

„Mecanismul pentru mașinile second hand nu există în componenta actuală dar va exista pentru că este una dintre măsurile adăugate. Vom avea o politică de descurajare a înregistrării înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani, care sunt foarte poluante. Încercăm să descurajăm această tendință de a importa în România mașini second hand fără a putea interzice ca atare, pentru că suntem parte a pieței comune”, a declarat Cristian Ghinea.

Prezent la dezbatere, ministrul Mediului a vorbit, din nou, despre o posibilă taxă auto. Acum, spune Tanczos Barna, sunt analizate mai multe soluții pentru a remedia problemele semnalate de Comisia Europene în urma declanșării procedurii de infrigement privind poluarea în anumite orașe.

„Este o asumare principială. Vom căuta o soluția. Am discutat în Guvern despre alternative. Am spus în ianuarie că în 2021 România va trebui să ia o decizie cu privire la eventualele taxe sau forme de taxă sau o eventuală taxă de mediu în sensul reducerii poluării aerului cel puțin în orașele unde sunt probleme foarte mari și unde avem cazuri de infringement deschise. Discuțiile sunt în stadiu incipient, dar cu siguranță România va trebui să ia o decizie prin care în aceste regiuni, în aceste orașe, în aceste centre regionale cel puțin lucrurile să fie rezolvate. Nu neapărat o taxă de poluare la nivel național, poate să fie o taxă locală în anumite orașe…”, a spus Tanczos Barna.

Străzile din România, pline de rable

Ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 83%, în primul trimestru al acestui an, față de 79,4% în primul trimestru al anului trecut.

Pandemia joacă un rol important. Nu mulți români își permit să achiziționeze în această perioadă o mașină nouă. Și atunci mulți se duc tot spre mașinile mai vechi, multe dintre ele importate din afară. Românii preferă tot mașinile vechi.

Datele arată că, dacă în 2021 au intrat în circulație pentru prima dată în România 122.061 de autoturisme, doar 20.762 dintre acestea sunt noi. Restul de 101.299 sunt mașini second-hand.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: