Dacia Spring, la coada clasamentului. Nici măcar Tesla nu mai face legea la mașini electrice

Dacia Spring, la coada clasamentului. Nici măcar Tesla nu mai face legea la mașini electrice

Domeniul mașinilor electrice a devenit foarte interesant în ultimii câțiva ani, iar producători europeni fac o treabă din ce în ce mai impresionantă la acest capitol. În 2021, nu mai este vorba doar de Tesla. Până și Dacia Spring joacă un rol, fie el și mai mic.

Când vine vorba de vânzările de autoturisme în Europa, piața din Germania este cea mai importantă. De acolo se dă ora exactă în acest domeniu. Din acest motiv, este important să vezi clasamentele nemților pentru a-ți da seama ce se va întâmpla ulterior și în alte colțuri ale bătrânului continent.

Cine face legea la mașini electrice, în Germania

Renault Zoe a reușit să depășească detașat Tesla Model 3 în Germania, în luna octombrie a acestui an, o perioadă în care nu mai puțin de 30.000 de autoturisme electrice au fost înmatriculate în țara Angelei Merkel. În mod fascinant, Zoe are o vechime semnificativă pe piață, dar a beneficiat de actualizări constante și, din câte se pare, cea mai recentă iterație reprezintă un succes major.

La această oră, piața de electrice include o serie stufoasă de modele care adresează publicuri și bugete foarte variate. În timp ce Renault Zoe este pe primul loc, Tesla Model 3 s-a clasat abia pe poziția a șasea în același clasament. În teorie, Tesla ar fi putut fi un pic mai sus, cererea este mare, dar autoturismele sunt livrate cu pauze semnificative, în funcție de cum poate să le producă.

Dincolo de aceste detalii, în timp ce Zoe se bucură de 2209 unități înmatriculate în Germania, Smart ForTwo este foarte aproape cu 2195 de unități. Pe locul trei se află Volkswagen ID.3, un bolid foarte popular printre nemți care s-a înmatrica în 2145 de exemplare. Pe locul patru se situează Skoda Enyaq – 1790 exemplare, iar pe cinci regăsim un alt autovehicul nemțesc, BMW i3 – 1417 exemplare.

În top, în ordine, mai există și Fiat 500, VW e-Up, Hyundai Ioniq și VW ID.4. Dacia Spring este disponibilă pe piața din Germania, dar doar 421 de clienți germani și-au dorit-o, plasând-o pe locul 25 în topul popularități, în preajma unor creații ca Nissan Leaf sau Peugeot e-2008. Ca referință, nu mai puțin de 58 de modele complet electrice sunt disponibile la ora actuală în Germania.

Citește și: