02 aug. 2021 | 19:05

Cine face legea în piața de mobile în 2021: Samsung, Xiaomi, Apple, toate în top

ACTUALITATE
Cine face legea în piața de mobile în 2021: Samsung, Xiaomi, Apple, toate în top

Nu este un mister faptul că piața de mobile a explodat în anul 2021. Competiția între producători este una acerbă, iar importantele companii care se luptă pentru titlu sunt Samsung, Xiaomi și Apple.

Potrivit celui mai recent raport al IDC, acesta dezvăluie mai multe detalii despre livrările globale de smartphone-uri pentru perioada aprilie-iunie a acestui an. Astfel, Samsung a condus detașat clasamentul cu cele peste 59 de milioane de dispozitve livrate în întreaga lume. Clasamentul este urmat de către producătorul Xiaomi care a reușit să vândă 53,1 milioane de unități.

Pe cel de-al treilea loc se află gigantul din Cupertino, Apple care a vândut la nivel mondial un număr de 44,2 milioane de telefoane. Xiaomi a înregistrat o creștere impresionantă anuală de 86,6%, deoarece acesta și alți rivali chinezi își propun să umple golul lăsat de Huawei.

Volumul livrărilor combinate a depășit performanța de anul trecut în trimestrul al doilea cu 13,2%, afirmând revenirea vânzărilor de smartphone-uri comparativ cu anul trecut. Oppo, cu cele 32,8 milioane de unități vândute și vivo, cu 31,6 milioane, completează primele cinci mari companii, în timp ce restul pieței a contribuit cu 92,4 milioane de unități.

Competiția de pe piața de mobile din 2021 este una strânsă

Raportul în cauză mai menționează și informația potrivit căreia, China a fost singura regiune care a înregistrat o creștere negativă în ultimele trei luni din cauza unor factori precum lansarea de noi flagship-uri, dar și a cererii continue de telefoane Huawei.

Potrivit raportului, se pare că piața smartphone-urilor a fost mai norocoasă decât industria computerelor, a automobilelor și a afișajelor în ceea ce privește limitele lanțului de aprovizionare, în ciuda penuriei în curs de desfășurare a pandemiei și a semiconductorilor.

Privind în perspectivă, IDC prezice o creștere și mai mare a livrărilor pentru mărcile chineze, care în cele din urmă ar putea reduce dominanța Samsung și Apple.