Cât de ușor se dă înapoi kilometrajul la o mașină second hand: experții vin cu o explicație îngrijorătoare

Cât de ușor se dă înapoi kilometrajul la o mașină second hand: experții vin cu o explicație îngrijorătoare

Românii continuă și în 2021 să aducă un număr record de mașini din Germani și din alte țări occidentale din Uniunea Europeană. Din păcate, multe dintre ele au kilometrajul dat înapoi sau ”dat peste cap”, cum se spune între prieteni. Până și în cazul mașinilor din ultimii 2-3 ani, procedura este foarte simplă.

Organizația ADAC din Germania este echivalentul ACR în România și, din păcate, tocmai a publicat un studiu îngrijorător cu referire la modificarea kilometrajului la autoturisme. În urma unei serii stufoase de teste, au ajuns la concluzia tristă că, fără prea multe bătăi de cap, numărul de kilometri de pe bordul unui autoturism poate fi ajustat. Partea un pic șocantă, dacă o putem numi așa, este că respectivul proces se poate face prin mijloace legale.

Cum se dă kilometrajul înapoi, de ce este legal

Multe dintre autoturismele comercializate în Germania sunt supuse procesului legal de modificare a kilometrajului dintr-un număr stufos de motive. Partea frustrantă este că demonstrarea intervenției de acest gen tinde, de cele mai multe ori, să fie imposibilă, dacă nu extrem de dificilă. Din fericire, în funcție de cum a fost menținut istoricul mașinii, se poate autentica printr-o verificare în aproape orice service.

Statistic, problema automobilelor cu kilometrajul ”dat peste cap” afectează în fiecare an câteva mii, dacă nu zeci de mii, de autovehicule din Germania. Cele mai multe dintre acestea iau drumul României și a altor țări din Europa de Est. Punctual, conform poliției din Germania, o treime dintre mașinile cumpărate second-hand aflate pe șoselele țării au suferit o modificare a kilometrajului.

Mașinile lansate în ultimii ani nu sunt private de astfel de trucuri. Inginerii ADAC au reușit să schimbe kilometrajul la trei mașini de ultimă generație, un Ford Kuga din 2019, un Opel Grandland X, din 2020, și un Peugeot 208, din 2019, conform Profit.ro. Câteva minute au fost suficiente, iar instrumentul folosit se poate achiziționa fără probleme de pe piața liberă.

În România, Registrul Auto Român nu poate verifica autenticitatea kilometrajului unui vehicul decât pe baza înregistrărilor anterioare din documentele mașinii. Orice intervenție asupra kilometrajului este aproape invizibilă pentru o inspecție obișnuită.

Citește și: