Dacă îți cumperi această marcă de mașină în România sigur are kilometrajul dat înapoi. 1 din 10 mașini vândute SH sunt țepe

Dacă îți cumperi această marcă de mașină în România sigur are kilometrajul dat înapoi. 1 din 10 mașini vândute SH sunt țepe

Poate iei în calcul să-ți cumperi o mașină. Eventual, una second hand. Ce faci însă dacă dai peste una cu kilometrajul dat înapoi? Sunt câteva mărci care ar trebui evitate.

În România, când cumperi o mașină second hand, riști să fii țepuit cu până la 2.000 de euro. Totodată, se estimează că cel puțin o treime din mașinile utilizate sunt vândute cu kilometraj fals. Numărul mediu de fraude pentru kilometraj este de până la 59.129 km, peste media din Uniunea Europeană.

Datele provin de la carVertical, o companie care verifică istoricul vehiculelor prin VIN și oferă informații celor care sunt interesați să nu-și ia țeapă. Potrivit analizelor acestora, una din zece mașini vândute la mâna a doua în România au kilometrajul modificat. Așa ceva doar în Letonia se mai întâmplă.

Ce mașini să eviți ca să nu fii țepuit?

O mașină sub 200.000 de kilometri pare mult mai puțin utilizată și nu atinge limita semnificativă de 200.000 km din punct de vedere psihologic. Totodată, din cauza kilometrajului falsificat, devine imposibil de urmărit dacă unele lucrări de întreținere deosebit de importante, cum ar fi înlocuirea centurii motorului principal, ar trebui să fie efectuate sau nu este încă necesar.

În acest context e bine să știi că mașinile din Germania sunt printre cele mai vizate de astfel de fraude. Cele din segmentul premium sunt mult mai des modificate decât cele din clasa economy. De exemplu, BMW seria 7 și X5 sunt cele mai susceptibile de a prezenta nereguli.

Ține cont și că cele mai multe vehicule premium cu kilometrajul modificat sunt mai vechi decât mașinile din clasa economică. Cele mai populare mașini BMW sunt modificate când au între 10 și 15 ani.

Mai mult, datele pentru mașinile Volkswagen Passat, Skoda Superb și Skoda Octavia arată că aceste autoturisme sunt cel mai frecvent modificate în timpul primului lor deceniu de rulare.

Totodată, ține cont că, pe piața second hand, din cauza fraudei cu kilometrajul, prețul mașinii crește în medie cu 15-20%. Practic, țeapă care te costă. În România, costul mediu al mașinilor utilizate de la cei mai populari producători este de 12.196 de euro, așadar o persoană plătește cu cel puțin 2.000 de euro mai mult pentru escroci.

Cele mai frecvente fraude de kilometraj sunt în Europa Centrală și de Est. Aici România este pe primul loc, iar mașinile pe motorină trebuie verificate cel mai în amănunt.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: