19 oct. 2021 | 08:35

Asteroizi mai mari decât piramidele Egiptului trec pe lângă Pământ: deși sunt imenși, nu sunt un pericol

Mai mulți asteroizi vor trece aproape de Pământ în următoarele câteva săptămâni, iar unul care a trecut deja vinerea trecută avea dimensiunile Marii Piramide din Giza din Egipt, cu un diametru de 160 de metri.

Vineri, Asteroid 2021 SM3 a trecut pe o rază de 3,5 milioane de mile de Pământ, potrivit datelor de la Center for Near Earth Object Studies de la NASA.

Asteroizii despre care se așteaptă să treacă pe lângă Pământ, împreună cu SM3, sunt clasificați ca obiecte din apropierea Pământului. NASA a spus că NEO-urile sunt „comete și asteroizi care au fost împinse de atracția gravitațională a planetelor din apropiere în orbite care le permit să pătrundă în vecinătatea Pământului”.

Asteroizi giganți trec pe lângă Pământ

NEO-urile formate în sistemul planetar exterior rece sunt în mod normal „gheață cu particule încorporate”, în timp ce asteroizii formați în sistemul solar interior mai cald „între Marte și Jupiter” sunt mai stâncoși.

Deoarece au fost formate din resturi neatinse de când sistemul solar s-a format acum 4,6 miliarde de ani, oamenii de știință cred că NEO-urile dețin informații despre începutul universului nostru.

„Dacă dorim să cunoaștem compoziția amestecului primordial din care s-au format planetele, atunci trebuie să determinăm constituenții chimici ai resturilor rămase din acest proces de formare – cometele și asteroizii”, a spus Center for Near Earth Object Studies.

Miercuri, Asteroidul 1996 VB3 va veni la două milioane de mile de Pământ, de aproximativ opt ori mai departe decât Luna. Deși această distanță poate părea mare, este semnificativ mai aproape decât cel mai apropiat vecin al nostru, Marte, care se află la 33 de milioane de mile distanță.

Asteroidul 1996 VB3 se estimează că are un diametru de până la 210 metri – aproximativ jumătate din înălțimea clădirii Empire State.

Apoi, asteroidul 2017 SJ20 este așteptat să treacă pe lângă planeta noastră pe 25 octombrie puțin mai departe, la aproximativ 4,5 milioane de mile. Se estimează că asteroidul are o lățime de până la 182 de metri.

Acești asteroizi nu se apropie suficient de mult încât să lovească Pământul, iar centrul NASA a spus să nu ne facem griji.