Apple vs. PlayStation, Xbox şi Nintendo: cum concurează între ele

Apple vs. PlayStation, Xbox şi Nintendo: cum concurează între ele

Apple e oficial în concurență cu PlayStation, Xbox şi Nintendo. Înainte, gigantul din Cupertino declara că se află în concurenţă cu sistemul Android al Google pentru smartphone-uri şi cu Microsoft Windows în cazul computerelor.

Concurenţii Apple au fost un subiect important într-un proces antitrust de mare profil cu Epic Games de la începutul acestui an, conform Money.ro. În acest proces, Apple a susţinut că nu deţine monopol, deoarece App Store a concurat cu alte platforme de jocuri care ofereau şi jocul Fortnite, dezvoltat de Epic.

App Store a exclus Epic din magazinul său. La acel moment, Apple nu a menţionat consolele de jocuri drept concurenţi, în documentele depuse la SEC.

Apple realizează mai mult profit din jocuri decât companii precum Microsoft

Judecătorul a decis că Apple nu deţine monopolul pe piaţa ”tranzacţiilor cu jocuri mobile”, dar a ordonat companiei să-şi schimbe practicile de afaceri şi să permită dezvoltatorilor să se conecteze la metode de plată care nu sunt operate de Apple.

Actualizarea din declaraţiile financiare anuale ale Apple reflectă, de asemenea, câţi bani câştigă compania din jocurile de pe telefoanele şi tabletele sale.

Astfel, aproximativ 70% din toate veniturile din App Store provin din aplicaţiile de jocuri, care sunt generate de mai puţin de 10% dintre utilizatorii App Store, potrivit hotărârii judecătoreşti din procesul cu Epic Games.

Un demers în acest sens a fost făcut de către companie în septembrie. Gigantul tech a lansat noi modele iPhone 13 Pro, cu afişaje care le pot creşte rata de refresh, o caracteristică populară în rândul jucătorilor.

Apple App Store a avut vânzări brute de peste 64 de miliarde de dolari în 2020, potrivit unei analize CNBC.

Apple realizează mai mult profit din jocuri decât companii precum Microsoft, Nintendo, Activision Blizzard şi Sony, a scris Wall Street Journal la începutul acestei luni.

Vânzările din activităţile sale de servicii au crescut anul trecut, în principal datorită publicităţii, App Store şi cloud, conform datelor Apple. Dar Apple a avertizat că afacerea sa de publicitate ar putea fi afectată de un control sporit asupra altor companii de tehnologie.

 

Citește și: