Acordul dintre Renault și sindicatele franceze: ce presupune și cum sunt afectați angajații

Acordul dintre Renault și sindicatele franceze: ce presupune și cum sunt afectați angajații

Producătorul auto va atribui nouă modele noi uzinelor franceze, care va genera o producție anuală de 700.000 de vehicule.

Trei dintre cele patru sindicate franceze principale ale Grupului Renault au semnat un acord cu producătorul auto cu privire la un plan de eliminare a 1.700 de locuri de muncă în schimbul garanțiilor privind obiectivele de producție și alocările de noi modele.

Reducerile de locuri de muncă, parte a unui plan din 2020 de economisire a peste 2 miliarde de euro în costuri operaționale, vor fi făcute în perioada 2022-24, majoritatea în 2022, dar nu vor implica disponibilizări forțate.

Renault a fost de acord să angajeze 2.500 de muncitori în Franța, cu 2.000 la locurile de producție, și să acorde prioritate angajării mai multor femei.

Renault, care a pierdut 7,29 miliarde de euro în prima jumătate a anului 2020, intenționează să elimine aproape 15.000 de locuri de muncă în întreaga lume – inclusiv 4.600 în Franța – și să își reducă volumul de producție cu 18%.

Acord istoric pentru sindicate

Sindicatele CFE-CGC, CFDT și FO, reprezentând 79 la sută din muncitorii francezi, au fost de acord cu planul, a spus Renault. Într-o declarație separată, sindicatul CGT a respins-o.

Obținerea unui acord pentru reduceri a fost dificilă din punct de vedere politic pentru CEO-ul Luca de Meo și pentru președintele Jean-Dominique Senard, care se confruntă cu presiunea guvernului francez, cel mai puternic acționar al Renault.

Realizarea de vehicule electrice necesită mai puțini lucrători decât vehiculele care funcționează cu motoare cu ardere, iar Renault s-a angajat să evite închiderea totală a fabricilor. De altfel, compania este în proces de transformare a uzinei Flins de lângă Paris într-un hub de activități bazate pe „economia circulară”.

Renault a fost de acord să nu închidă uzinele acoperite de cel mai recent acord, inclusiv fabricile industriale, de logistică, de piese și accesorii și nici nu va închide unitățile de inginerie tehnică din Lardy și Aubevoye. Producătorul auto intenționează, de asemenea, să recalifice unii lucrători în abilitățile necesare pentru vehiculele electrice. Vor fi, de asemenea, revizuiri anuale de salariu pe durata contractului.

Ca parte a acordului, sindicatele au făcut presiuni pe Renault pentru claritate cu privire la alocarea modelelor și obiectivele de producție.

Citește și: