Măsuri fără precedent în supermarketurile din România: ce se schimbă la cumpărături

Măsuri fără precedent în supermarketurile din România: ce se schimbă la cumpărături

Supermarketurile vor rămâne deschise, cel mai probabil, pe întreaga perioadă a epidemiei de coronavirus. Acest lucru va fi posibil doar după implementarea unor măsuri stricte de igienizare în magazine.

În Italia, s-a decis închiderea tuturor magazinelor, a restaurantelor, cafenelelor, barurilor și nu numai. Singurele care vor rămâne deschise sunt supermarketurile și farmaciile. În cazul în care epidemia se va extinde masiv pe teritoriul României, sunt șanse mari ca țara noastră să se confrunte cu o situație similară.

În scopul de a se pregăti pentru o asemenea situație și pentru a-și proteja angajații, retailerii trebuie să pună în aplicare o serie de măsuri. Lista cu pricina provine de la autorități și are ca scop micșorarea pe cât posibil a răspândirii infecțiilor cu coronavirus în rândul angajaților și cumpărătorilor. Lista este una destul de stufoasă, dar lanțurile de magazine nu ar trebui să întâmpine dificultăți în implementarea lor. Măsurile obligatorii sunt următoarele:

– să dubleze acțiunile de dezinfecție la casele de marcat și pe alte suprafețe din magazin,

– să intensifice acțiunile de dezinfectare a cărucioarelor și a coșurilor de cumpărături;

– să instaleze recipiente cu dezinfectant pentru clienți atât la intrarea în magazine, precum și în alte puncte importante din hipermarketuri;

– să comunice publicului și angajaților toate mesajele de prevenție care au fost transmise de către autorități;

– să desfășoare o amplă campanie de informare a angajaților în legătură cu măsurile de prevenție și de conduită în cazul apariției unor cazuri cu simptomatologii specifice;

– să facă eforturi continue pentru mărirea stocurilor de substanțe dezinfectante atât pentru comercializare, cât și pentru uzul personalului și al clienților;

– să își organizeze bine activitățile online sau în sistem drive (dacă există) pentru a putea onora în mod eficient toate comenzile;

– să sisteze, pe o perioadă nedeterminată, evenimentele de teatralizare comercială pregătite pentru clienți în hypermarketuri

Informațiile de mai sus au fost preluate de economica.net de la retailerul Cora. Comerciantul a anunțat că a mai luat și alte măsuri pe lângă cele menționate mai sus.

„Respectam toate recomandarile autoritatilor conform listei atasate. În plus față de ce este în listă, avem ședinte zilnice, înainte de începerea programului cu publicul, prin care le reamintim angajaților regulile de prevenire a contractării și răspândirii COVID-19. Am pus la dispoziția angajaților, dar și a clientilor, mai multe puncte de dezinfectare.De semenea, încurajăm personalul Cora, dar și clienții din magazinele noastre să respecte distanța socială recomandată de autorități, de 1,5 metri”, au declarat oficialii lanțului de magazine.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Economica