Cea mai ciudată formă de protest împotriva roboților: ce se întâmplă în supermarket

Cea mai ciudată formă de protest împotriva roboților: ce se întâmplă în supermarket
09:18 14.12.2019

După ce au fost introduse în foarte multe supermarketuri din fiecare colț al lumii, casele de marcat automate, fără angajați, sunt sabotate de către cumpărători.

La fel ca orice formă de tehnologizare a unui proces din servicii sau producție, casele de marcat automate nu sunt îmbrățișate cu mâinile deschise de către utilizatori. Motivul are legătură cu numărul mare de angajați care își vor pierde locul de muncă, dacă majoritatea cumpărătorilor vor opta pentru finalizarea cumpărăturilor fără a interacționa cu vreun om.

În practică, o casă de marcat automată vine cu o serie stufoasă de potențiale probleme. Este greu ca în decurs de câteva momente să înțelegi întregul mecanism să să-l folosești în condiții optime, fără ajutor de la un angajat al magazinului sau de la un alt client binevoitor. De cele mai multe ori, acele creații sunt o sursă de stres, un produs neterminat care are o rată de succes ridicată în a te enerva.

În consecință, tot mai mulți cumpărători din Canada refuză să folosească mașini de self-checkout sau case de marcat automatizate. Indiferent dacă le găsesc în mall-uri sau în hypermarketuri, oameni nu vor să accelereze pierderea locurilor de muncă cauzate de roboți. În plus, în cadrul unui protest, cineva a spus cât se poate de clar. ”Roboții nu plătesc taxe!”

Într-un studiu realizat în urmă cu mai puțin de un an de către cercetători de la Universitatea Dalhousie din Canada, au fost chestionați 1053 de oameni. Dintre aceștia, aproape o treime au afirmat că nu cumpără niciodată nimic prin intermediul unei case de marcat automate, nici măcar dacă este vorba de o achiziție infimă.

În ultima perioadă, procentul a crescut simțitor, iar inițiativa împotriva caselor de marcat fără angajați a devenit subiectul unor petiții online și proteste pe Facebook. Meme distribuite intens prin intermediul rețelelor sociale atrag atenția asupra faptului că și dacă folosești o asemenea casă de marcat o singură dată, facilitezi distrugerea de joburi.

În mod real, inițiativa oamenilor este lăudabilă, dar având în vedere că giganți precum Amazon sau Walmart fac teste cu magazine fără niciun fel de angajat printre raioane, s-ar putea ca victoria inteligenței artificiale în fața oamenilor, pentru meserii simpliste, să fi venit deja.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI