Efect neașteptat după coronavirus: cum a „bubuit” internetul în China

Efect neașteptat după coronavirus: cum a „bubuit” internetul în China

E agitație mare la nivel mondial din cauza coronavirusului din China, iar probleme mari au apărut și-n Europa, mai exact în Italia. În statul asiatic, însă, epidemia are și un efect neașteptat.

Multe zone din China s-au aflat sau se află încă în carantină. Asta înseamnă că atmosfera acolo e specifică unei perioade de război. Nimeni nu iese din case, străzile sunt patrulate doar de autorități și multe afaceri și-au pus lacătul pe ușă din varii motive.

De asemenea, autoritățile chineze au luat măsuri dure față de cei care nu respectă regulile carantinei. Cine frecventează zonele interzise riscă să fie arestat.

În tot acest context, zona de streaming a luat amploare. Activățile online s-au înmulțit și, deși internetul nu e atât de liber în China și cenzura e parte din activitatea Guvernului, oamenii care stau în carantină au descoperit că pot crea momente de solidaritate pe internet.

Coronavirusul din China, efect neașteptat

Au fost zile în care totul a fost blocat în regiunea Wuhan, acolo unde a fost descoperit virusul pentru prima dată. Oamenii n-au mai mers la muncă, toate activitățile au fost sistate și toată lumea a trebuie să stea în casă. Din acest motiv, transmisiunile live pe internet s-au înmulțit considerabil.


Pentru milioane de oameni este o situația cu un puternic impact psihologic, după cum relatează corespondentul Deutsche Welle la Beijing. Privați de mersul la locul de muncă sau socializarea cu prietenii, cetățenii chinezi s-au văzut obligați să-și găsească o ocupație.

Și s-au folosit de internet.

Streaming-ul live este activitatea la car au apelat cei mai mulți dintre ei. Au fost realizate mai bine de zece milioane de transmisii pe sute de platforme de socializare. De la cele folosite de influenceri până la persoane fizice care, de regulă, nu se ocupă în mod frecvent de așa ceva.

În 2018, de exemplu, industria de live streaming din China a generat venituri de 4,4 miliarde de dolari, potrivit firmei de consultanță Deloitte. Și nu e vorba doar de firmele care vând produse sau servicii prin intermediul influencerilor.

În această perioadă complicată, sălile oferă cursuri online contra-cost, iar concertele se organizează în format de „cloud„. De asemenea, multe școli sunt închise – motiv pentru care Guvernul a lansat o platformă de cursuri online, una la care au pus umărul nume mari ale industriei telecom din China: China Mobile, China Unicorn și China Telecom, dar și giganții IT precum Huawei, Baidu și Alibaba.

Chiar și Guvernul s-a folosit de transmisiuni live pe internet pentru a informa populația despre evoluția epidemiei. Mai mult, construirea spitalului din Wuhan a fost transmisă tot pe internet. La un moment dat, 60 de milioane de oameni priveau în același timp cum decurg lucrările.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI