Cât de eficiente sunt, de fapt, mașinile electrice în lupta cu încălzirea globală

Cât de eficiente sunt, de fapt, mașinile electrice în lupta cu încălzirea globală

Mașinile electrice devin înlocuitori din ce în ce mai fezabili pentru “verii” lor care consumă combustibili fosili, ceea ce este un semn frumos pentru supraviețuirea speciei noastre.

California a anunțat recent că intenționează să interzică vânzările de vehicule cu motor până în 2035, Ontario a investit 500 de milioane de dolari în producția de vehicule electrice (EV) și Tesla devine rapid cea mai mare companie auto din lume.

Pentru a evita impacturile extreme și ireversibile asupra ecosistemelor, comunităților și economiei globale, trebuie să menținem creșterea temperaturilor medii globale la mai puțin de 2 grade Celsius – și în mod ideal 1,5 grade Celsius – peste nivelurile preindustriale până în anul 2100.

Sunt suficiente mașinile electrice pentru diminuarea poluării?

Dar străzile pline de mașini alimentate cu baterii nu vor fi suficiente pentru a opri schimbările climatice, potrivit inginerului de mediu al Universității din Toronto Alexandre Milovanoff, în The Conversation. Conform lucrărilor sale, va trebui să devenim mai ambițioși și să abordăm problema mai mare: proprietatea vehiculelor private.

Adevărata promisiune a vehiculelor electrice, susține Milovanoff, este că acestea oferă o oportunitate de a regândi cu totul infrastructura noastră de transport. Pentru a aborda serios emisiile, cu alte cuvinte, ar trebui să înlocuim Tesla de 69.420 de dolari cu o flotă de autobuze și trenuri curate.

Potrivit cercetărilor sale, publicate luna trecută în revista Nature Climate Change, electrizarea transportului nostru prin concentrarea asupra mașinilor este un obiectiv nerealist care ar lua sute de milioane de vehicule și ar pune o presiune masivă pe rețea.

Nucleul argumentului lui Milovanoff este că mașinile electrice oferă îmbunătățiri majore, din punct de vedere ecologic, față de mașinile care consumă gaze. Dar această comparație este o imagine incompletă care lasă deoparte cât de eficiente ar fi sistemele de transport public robuste.

„Pur și simplu, există trei moduri de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră din transportul de pasageri: evitați nevoia de a călători, schimbați modurile de transport sau îmbunătățiți tehnologiile”, a scris Milovanoff în The Conversation. „Vehiculele electrice abordează doar o parte a problemei, cea tehnologică”.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI