RT și Sputnik, penalizate la Londra: ce se întâmplă cu presa rusească de propagandă

RT și Sputnik, penalizate la Londra: ce se întâmplă cu presa rusească de propagandă
08:07 09.07.2019

Russia Today (RT) și Sputnik, cele mai important publicații ale aparatului de propagandă de la Kremlin, au fost penalizate de britanici.

Oficialii celor două site-uri de presă de origine rusească nu vor fi acreditate pentru participarea la una dintre cele mai importante conferințe de presă din ultimii ani pe marginea știrilor false. Evenimentul care va avea loc la Londra este consacrat libertății presei, iar în opinia britanicilor, RT și Sputnik nu au ce căuta acolo, pentru că joacă un rol activ în dezinformare.

Anunțul referitor la publicațiile web de origine rusească a fost făcut de guvernul britanic pe parcursul zilei de ieri. Din câte se pare, opinia generală este Russia Today și Sputnik sunt o parte importantă din problema pe care viitoare conferință încearcă să o rezolve. Nu mai puțin de 1000 de jurnaliști și reprezentanți ai societății civile urmează să ia parte la această conferință organizată de Marea Britanție împreună cu Canada.

Conferința internațională de la Londra dedicată libertății presei este programată pentru zilele de miercuri și joi ale acestei săptămâni, 10 – 11 iulie 2019. ”Noi nu am acreditat RT şi Sputnik din cauza rolului lor activ în difuzarea dezinformării”, a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului britanic de Externe, când a fost întrebat de nu au voie să participe la conferință cele două publicații.

În mod previzibil, oficialii ruși din cadrul Ambasadei Rusiei la Londra s-au arătat ofensați de această atitudine. Ei sunt de părere că este vorba de o manifestare publică de ”discriminare politică.”  Conform Kremlinului, refuzul acreditării este o nouă consecință a unei „campanii de defăimare de mai multe luni” dusă de autorităţile britanice împotriva RT, a acuzat ambasada, citând atitudinea Ofcom, organismul de supraveghere în domeniul audiovizualului din Marea Britanie, faţă de canalul rus.

Rușii fac referire la o situație din luna decembrie a anului trecut. La momentul respectiv, Ofcom a ajuns la concluzia că RT a încălcat regulile imparțialității presei, în cursul detalierii evenimentelor care au dus la otrăvirea ex-agentului dublu rus Serghei Skripal în localitatea Salisbury, din sud-vestul Angliei, în martie 2018.

În afară de Rusia, alte trei țări nu au fost invitate la conferința de la Londra. Lista include Coreea de Nord, Siria și Venezuela.