Germania acuză Rusia că folosește aceste instrumente pentru propagandă

Germania acuză Rusia că folosește aceste instrumente pentru propagandă
09:19 01.07.2019

Rușii au apelat în ultimii ani la o serie stufoasă de instrumente de manipulare cu scopul influențării alegerilor și a opiniei publice din fiecare colț al lumii. Printre mijloacele folosite, se numără publicațiile Sputnik și Russia Today.

Într-un raport fără precedent din partea Serviciului Federal pentru Apărarea Constituției din Germania (serviciul de contrainformații al nemților), autoritățile de la Berlin au detatliat modul în care Rusia încearcă să influențeze politica occidentală. Din câte se pare, moscoviții au încercat în mai multe rânduri să influențeze opinia publică germană, la fel cum se întâmplă în fiecare colț al mapamondului. În acest scop, pe lângă postări pe rețele sociale și realizarea de comunități virtuale, rușii au apelat la versiunii locale ale publicațiilor de la Kremlin.

Primele pe listă au fost RT Deutsch și Sputnik. RT este abrevierea pentru Russia Today. În ceea ce privește publicația Sputnik, avem și noi o versiune a publicației rusești, deși activează din spatele unui domeniul din Republica Moldova. Este accesibil aici.

În raport publicat de nemți, se precizează că Rusia „răspândeşte propaganda și dezinformarea în moduri diverse”. Instrumentele cele importante sunt rețelele sociale, instituțiile de stat și private, agenții individuali de influență și mass-media de stat rusești, potrivit Ria Novosti, citată de Rador.

Au existat mai multe mențiuni directe la adresa versiunii nemțești a Russia Today și Sputnik. „Aceste acțiuni urmăresc să slăbească poziția guvernului federal, de exemplu, ca susținător al prelungirii sancțiunilor europene împotriva Rusiei” – se afirmă în raport. „Companiile de stat sunt mascate ca mass-media independente pentru a-și ascunde afiliația cu statul rus și pentru a influența subtil opinia publică. Cele mai importante instrumente de influenţare sunt postul de radio de pe Internet RT Deutsch și agenția de știri Sputnik” – se precizează în document.

Singura greșeală din documentul serviciului de contrainformații este că RT și Sputnik nu și-au ascuns niciodată afilierea cu Kremlinul și majoritatea celor care le vizitează cunosc acest detaliu ”organizatoric”. Pe de altă parte, Germania a mai dus în trecut o luptă cu cele două publicații. La jumătatea lunii ianuarie a acestui an, Uniunea Germană a Jurnaliștilor a cerut autorităților de la Berlin să nu acorde licență televiziunii RT Deutsch, subliniind că RT nu este un mijloc de informare, ci „un instrument de propagandă al Kremlinului.”

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI