13 mart. 2019 | 17:39

Reclamele care o să te enerveze pe televizor mai tare decât până acum

ACTUALITATE
Reclamele care o să te enerveze pe televizor mai tare decât până acum

Deja ne-am obișnuit cu reclamele targetate pe care le vedem pe net. Cum ar fi ca reclamele să fie personalizate și la TV?

În curând, în pauzele publicitare din timpul unui film sau emisiuni la televizor vei putea vedea o suită de reclame creată special pentru tine.

Producătorul de televizoare Vizio a anunțat că va colabora cu giganți media pentru a aduce reclame targetate pe televizoarele noastre smart. Companiile s-au definit singure ca fiind un consorțiu și au denumit inițiativa Projecct Oar, sau Open Addressable Ready.

Odată implementat, standardul deschis va permite tututor companiilor TV conectate să vândă reclame targetate pentru canalele TV. Asta înseamnă că datele utilizatorilor ar urma să fie vândute către terți, ceea ce te naște preocupări în legătură cu securitatea datelor. Un scenariu posibil ar fi ca producătorii de televizoare smart să ajungă să introducă în mod obligatoriu această tehnologie.

Nu știm încă felul în care sistemul va funcționa. Dar, cel mai probabil, va fi similar cu modelul pe care îl folosesc Facebook sau Google pentru reclame.

Printre partenerii media se numără Disney, Discovery, CBS sau AMC Networks. Consorțiul speră să aibă un prototip în primăvara anului 2019 și să fie gata de lansare la începutul lui 2020.

Reclamele de la televizor sunt încă o afacere profitabilă. Totuși, în 2017, cheltuielile pentru campaniile publicitare pentru desktop și mobil le-au depășit pe cele pentru TV. Și trendul continuă să crească pentru astfel de reclame.

Experții și-au dat de mult seama că reclamele bazate pe activitatea anterioară a utilizatorilor și interesele acestora reprezintă o abordare mult mai eficace. Vizio a înțeles și ea.

Vizio a fost implicată într-un scandal legat de datele utilizatorilor. Monitoriza istoricul acestora și vindea datele pe care le obțineau către advertiseri. A început să colecteze aceste date despre utilizatori din 2014, însă fără să-i informeze și pe aceștia. Totuși, a ajuns să plătească peste 19 milioane de dolari pentru asta