23 ian. 2019 | 16:30

Site-ul pe care Microsoft nu vrea să îl accesezi și de ce așa ceva

ACTUALITATE
Site-ul pe care Microsoft nu vrea să îl accesezi și de ce așa ceva

Microsoft vrea să stopeze epidemia de știri false și să te ajute să recunoști sursele de încredere cu browser Edge, iar despre Daily Mail spune că nu este de încredere.

Browserul Microsoft Edge își avertizează utilizatorii să nu creadă în articolele de pe site-ul Daily Mail datorită unei noi funcții implementate menită să lupte împotriva știrilor false.

Cei care au vizitat site-ul Daily Mail de pe browserul Edge pot vedea o avertizare cum că „acest site eșuează în a menține standardele de bază de ale jurnalismului”.

Acest mesaj apare datorită unei aplicații de la NewsGuard, o organizație condusă de jurnaliști veterani care încercă să stabilească un standard pentru jurnalismul online. Aici lucrează jurnaliști care verifică dacă site-ul relatează știri adevărate, dacă sursele sunt verificabile și așa mai departe.

Până nu demult, serviciul era disponibil doar ca plug-in (este disponibil și ca extensie Chrome, dacă vrei să-l încerci), însă Microsoft a început să integreze aplicația direct în versiunea de mobile a browserului Edge.

NewsGuard spune despre Daily Mail că „publică regulat conținut care distruge reputația persoanelor, că stârnește panică în rândul populației” sau că ziarul a fost găsit vinovat de încălcarea vieții private a persoanelor.

Cotidianul britanic a primit doar un punct din cinci la credibilitate, la fel ca agenția de presă RT, susținută de Kremlin.

Este binevenită încercarea companiei de a stopa răspândirea de știri false, dar Edge are o cotă de piață foarte mică, iar NewsGuard este integrat doar în versiunea de mobile a browserului, nu și pe desktop.

Steve Brill spune că verdictul asupra Mail Online a fost dat într-o manieră transparentă. El spune că NewsGuard își asumă responsabilitatea asupra verdictelor și toate plângerile ar trebui îndreptate spre ei, nu spre Microsoft.

Modelul de business al NewsGuard se bazează pe licențierea produsului către firmele de tehnologie ce doresc să lupte împotriva dezinformării online, dar nu își doresc să își asume responsabilitatea de a face judecăți editoriale.