Huawei, în România: care-i telefonul care a prins la români

Huawei, în România: care-i telefonul care a prins la români
18:30 13.02.2019

Anul 2018 a fost unul foarte bun pentru Huawei din punct de vedere al vânzărilor de telefoane. Pentru prima dată în istorie a depășit Apple și a urcat pe locul doi al producătorilor de telefoane, după Samsung. Și în România compania s-a bucurat de succes.

Huawei a reușit să vândă peste 200 de milioane de telefoane anul trecut, iar compania chineză a înregistrat în 2018 o creştere de 50% a vânzărilor de pe segmentul consumer, la 52 mld. dolari. Iar asta în condițiile în care compania nu este prezentă pe piața din SUA, una dintre cele mai mari din lume.

Reprezentanții Huawei au declarat că seria P20 de telefoane s-a bucurat de un succes important și că Huawei P20 Lite este cel mai bine vândut telefon al companiei în România anul trecut. Majoritatea telefoanelor (undeva la 60%) Huawei vândute în România sunt date prin intermediul operatorilor, iar restul în retail (offline sau online).

„La operatori se vând predominant modelele mai ieftine, în timp ce din open market se cumpără și produsele de top”, spune Ciprian Mirea, Trade Marketing Manager al Huawei România. El a menționat că Mate 20 Pro s-a bucurat de succes mare, atât în lume, cât și în România. „Am urcat pe locul doi al vânzărilor de telefoane de peste 800 de euro în România, iar Mate 20 Pro a fost lansat abia în octombrie”, spune el.

Cei din industrie estimează că piața locală de smartphone-uri se situează la puțin peste 4 milioane de unități. Samsung este lider incontestabil, dar Huawei crește, iar în 2018 a ajuns la o cotă de piață de 22-24%, un plus de 4-6% față de cota de piață de 18% înregistrată în 2017.

Modelele de top sunt cele care atrag privirile, dar afacerile se construiesc pe vânzarea mai multor telefoane mai ieftine mai multor oameni. „Din cele 200 de milioane de telefoane vândute în 2018 în jur de 15 milioane sunt din seria P20, iar cam cinci milioane sunt din seria Mate 20”, spune Ciprian Mirea.

loading...