31 mai 2019 | 16:39

Schimbarea enervantă de pe Chrome: ce nu vei mai putea să folosești

ACTUALITATE
Schimbarea enervantă de pe Chrome: ce nu vei mai putea să folosești

Poate cele mai enervante lucruri de pe internet sunt reclamele, iar extensiile care le blochează sunt foarte utile. Pe Chrome, ar putea deveni istorie.

Google a anunțat că vrea să introducă un mecanism prin care să restricționeze capabilitatea unei anumite clase de extensii pentru browserul Chrome. Astfel, compania nu vrea să te mai lase să folosești extensiile care te ajută să nu mai vezi reclame pe site-uri. Propunerea vine sub denumirea de Manifest V3 și conține modificări ale sistemului de permisiuni. Pe scurt, extensiile care blochează reclame de conținut nu vor mai funcționa. Din păcate, vei vedea conținutul pe care extensia ar fi trebuit să nu ți-l afișeze.

Extensiile de tipul AdBlock vor putea fi folosite doar în cazul întreprinderilor. Companiile plătesc pentru o versiune premium de Chrome, care le oferă acestora mai multe beneficii. Astfel, vor putea în continuare să blocheze conținutul nedorit cu ajutorul extensiilor.

Motivul pentru care Google vine cu aceste schimbări este unul evident: reclamele sunt surse importante de venit pentru gigantul tech. Compania se bazează foarte mult pe profitul obținut din reclamele pe care le afișează.

Ce efecte va avea schimbarea din Chrome

Din fericire, nu toate extensiile care blochează reclame vor înceta să funcționeze. Totuși, încă nu este clar cine e afectat și cine nu.

Numărul de utilizatori al browser-ului Google a ajuns la peste două miliarde. În urma acestei măsuri, mulți utilizatori Chrome ar putea renunța la serviciile acestuia. Aceștia s-ar putea reorienta către browsere care permit aceste extensii.

Schimbările au fost propuse încă din ianuarie 2019. În ciuda reacțiilor negative ale utilizatorilor, Google pare să vrea în continuare să implementeze măsura în browserul Chrome. Utilizatorii consideră acțiunea Google drept una menită să limiteze controlul celui care folosește Chrome. Astfel, decât să se descurce cu un Chrome plin de reclame, aceștia măsura companiei ar putea îndepărta destul de mulți utilizatori.