Sony începe să „fure” fotografii profesioniști de la Canon și Nikon

Sony începe să „fure” fotografii profesioniști de la Canon și Nikon
Sursa foto: Bloomberg
12:45 14.08.2018

Discuțiile vechi între fotografii profesioniști ca Nikon vs. Canon ar putea fi schimbată în viitor prin adăugarea unui nou jucător, Sony.

Noile produse full-frame mirrorless de la Sony (vezi seria de camere foto Alpha) își fac un loc în piață și încep să atragă tot mai mulți fotografi profesioniști, distrugând astfel „duopolul” realizat de Nikon și Canon.

Sony s-a bucurat de un succes important pe segmentul camerelor foto mirrorless datorită produselor foarte bune pe care le-a lansat până acum, dar și din cauză că atât Canon, cât și Nikon nu au inovat pe acest segment și au ales să se dedice DSLR-urilor. Nikon a anunțat recent că o să lanseze propriul aparat foto mirrorless, însă ar putea să fie prea târziu. Drept urmare, Sony începe să mânânce din piața de 3,2 miliarde de dolari a camerelor destinate fotografilor profesioniști.

Deși este o industrie de nișă, doar o fracțiune din piața totală de camere (inclusiv smartphone-uri), Canon, Nikon și Sony își măresc vânzările deoarece sunt principalii producători de camere și obiective high-end  pentru fotografii profesioniști, indiferent dacă fotografiază meciuri de fotbal, fac reclame sau fotojurnalism.

Așadar, Sony începe să atragă fotografii, dar ritmul de trecere la Sony de la Canon sau Nikon este unul încă lent, deoarece mulți sunt loiali unui brand și vor să știe că se pot baza pe acel produs. De asemenea, ei i-au în considerare și investiția mare pe care au făcut-o deja în obiective care sunt compatibile doar cu DSLR-uri sau doar cu un anumit brand. Alți fotografi spun că nu au trecut sau că nu vor să treacă la Sony din cauză că firma japoneză nu oferă îndeajuns de multă varietate pe obiectivele sale.

Divizia Sony care se ocupă de realizarea senzorilor de imagine s-a bucurat de un succes imens, iar compania se așteaptă ca acest segment să crească cu 40% în următorii trei ani, ajungând la profituri operaționale de 1 miliard de dolari.

Mai mult, reprezentanți ai companiei au declarat în mai 2018 că țintesc ca Sony să devină brandul numărul unu de camere foto din lume până în 2021.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Bloomberg