Dacă faci mișto de Samsung Galaxy S9, n-ai prea înțeles ce-i cu telefonul

Dacă faci mișto de Samsung Galaxy S9, n-ai prea înțeles ce-i cu telefonul
Sursa foto: Răzvan Băltărețu/ Playtech

Nu m-am filmat în timp ce manevram un Samsung Galaxy S9, dar am ținut unul în mână și am văzut ce știe să facă noul smartphone.

Fanboy-ismul de care sufăr și eu se manifestă diferit la fiecare. Unii sunt loiali tacit unui brand, alții sunt preocupați să facă pe proorocii brandului pe care îl reprezintă, iar alții îl atacă pe competitorul principal. Nu oricum, ci cu glumițe care mă fac să cred că se freacă singuri pe spate după ce apasă Enter.

Samsung Galaxy S9 nu e nici S8, nici S7 și nici S6, după cum am văzut într-o opinie ”din afară”, unde sud-coreenii erau acuzați că ultimele patru flagship-uri seamănă între ele. Dacă S8 și S9 seamănă, iar asta o recunoaște oricine, trebuie să fii ignorant ca să treci peste saltul făcut de la S7 la S8. Da, tot un dreptunghi e, dar asta e situația.

Când un trendsetter nu te mai zguduie constant

samsung galaxy s9
Foto: Răzvan Băltărețu/ Playtech

Am ajuns în acel moment al evoluției telefoanelor mobile în care atingem un platou pe partea de design. Din ce în ce mai multe butoane dispar, ecranul se întinde cât poate pe telefon, uneori cu margini curbate, alteori cu o crestătură la vârf, camerele sunt duale și tot așa.

Unii au mai mers o vreme contra curentului, cazul Sony, dar noile telefoane schimbă și ele direcția de design. Să arăți cu degetul e natural și cumva trebuie să o faci în direcția unui trendsetter, care nu mai rupe gura târgului și anul ăsta.

Acum ceva luni, DJ Koh, directorul diviziei de mobile a Samsung, vorbea despre S9 ca fiind o rafinare a flagshipului deja existent și nu o nouă revoluție. Probabil unora le-a scăpat acest aspect și de-asta au impresia că Samsung ar fi trebuit să vină cu altceva nemaivăzut, așa cum a fost anul trecut (da, n-au fost ei primii care au schimbat raportul de aspect, dar câtor oameni le pasă că LG G6 a fost primul de fapt?).

Dacă știi că ai dat lovitura cu un telefon excelent, așa cum a fost și este S8, e firesc să continui aceeași linie pentru cel puțin încă un an, poate chiar doi.

Samsung Galaxy S9 e ca ceva care te face să te simți bine

Samsung Galaxy S8 mi-a dat până acum cel mai plăcut feeling al unui telefon ținut în mână. A fost un fel de dragoste la prima atingere, iar sentimentul, chiar dacă ușor estompat de obișnuință, e la fel de viu și un an mai târziu. S8 Plus și Note 8 sunt pe undeva pe acolo, dar tot în urma lui S8.

Acum am pus mâna și pe Samsung Galaxy S9, chiar pe varianta Lilac Purple, o culoare subtilă și plăcută în diverse situații mai mult sau mai puțin luminoase. E aproape la fel de plăcut ca S8 și cel mai probabil e din cauza șocului pe care l-am avut acum vreun an. Materialul e plăcut, marginile nu te zgârie și chiar dacă telefonul e ușor, mult mai ușor decât aș fi crezut, n-are cum să se simtă ieftin.

Are și din aia și din cealaltă. Nu mereu interesante

samsung galaxy s9
Foto: Răzvan Băltărețu/ Playtech

Samsung Galaxy S9 vine cu emojiuri 3D, o chestie care mă lasă rece și care nu m-a impresionat la niciun producător. Dar sesizez că e următorul trend de entertainment și că, deși nu sunt un early adopter, tot o să-mi creez și eu cândva un astfel de avatar. Vine și cu un senzor de amprentă amplasat central, pe spatele telefonului. N-a fost să fie anul trecut, din cauza constrângerilor de la interior, dar acum e unde trebuie.

Vine și cu un nou Bixby, care cică ar fi mai interesant, dar care mă face să urăsc întotdeauna momentul când glisez spre ecranul din stânga; nici nu voi vorbi despre ura pe care o am față de butonul dedicat, pe care Samsung se încăpățânează să ți-l bage pe gât, fără să te lase să-i schimbi funcționalitatea.

Aduce și o cameră foto bună, ca de obicei, una dintre cele mai bune variante pe care le vei avea la dispoziție pe piață. Are și f/1.5, ca să faci poze bune noaptea, când multe smartphone-uri încă se comportă execrabil.

Samsung vinde, chiar dacă tu râzi de pe margine

samsung galaxy s9
Foto: Răzvan Băltărețu/ Playtech

Am văzut traficul pe care l-a adus Samsung Galaxy S9 în ultimele zile pe site, mai mult chiar decât a adus iPhone X la lansare. Am văzut și statistici din platforma de marketing afiliat, care arată că telefonul se vinde și s-a vândut încă din primele minute de la intrarea pe eMAG.

Ce contează că seamănă cu S8? E un telefon nou, fresh, mai bun decât S8.

N-o să-l iei neapărat pentru statutul social, că seamănă cu predecesorul și n-o să știe lumea ce ții în mână dacă nu văd senzorul de pe spate. Poate e un salt generațional de flagship pe care îl faci, de la S7 sau chiar de la S6, și a venit timpul să iei ceva bun și adaptat vremurilor. Sau poate că n-ai avut un flagship până acum, dar te-ai gândit să faci o schimbare.

Poate că nu ești niciunul dintre cei de mai sus și o să faci în continuare mișto că Samsung a uitat că a lansat deja Galaxy S9. Anul ăsta nu te-au impresionat, că nu și-au alienat baza de utilizatori cu un ”design radical schimbat” doar de dragul de a o face. Poate nici S10 sau cum se va numi telefonul de anul viitor n-o va face, datorită ”aceluiași design care va deveni obosit”.

P.S.: Dar nici nu contează. Samsung a reușit să aducă încă o dată reflectoarele asupra noului telefon și să facă mai toți participanții la MWC 2018 să vorbească despre asta. În fond, publicitatea, fie ea negativă, fie pozitivă, tot publicitate e.


Conținutul articolelor din secțiunea Opinii reprezintă strict opiniile autorilor textelor și nu reprezintă neapărat poziția oficială a PLAYTECH.ro.

George Stanciu
Articol scris de
George Stanciu
Comentarii
George Stanciu
10:00 / 28.02.2018