Netflix versus Candy Crush: Din ce a făcut Apple cei mai mulți bani în 2018

Netflix versus Candy Crush: Din ce a făcut Apple cei mai mulți bani în 2018
06:30 18.12.2018

Finalul de an vine la pachet cu o serie de statistici interesante dintr-o multitudine de domenii. Cu această ocazie, de exemplu, aflăm cele mai profitabile aplicații din AppStore.

Trăim în secolul micro-tranzacțiilor și aplicațiilor care funcționează pe bază de abonament. Dacă exista vreun dubiu pe marginea acestui subiect, a fost spulberat de un studiu publicat de curând de Business Insider pornind de la informații adunate de Sensor Tower.  Raportul cu pricina detaliază valorile astronomice generate de cele mai profitabile aplicații disponibile în AppStore doar din micro-tranzacții și abonamente.

Ca referință, din fiecare dolar generat în această formă, Apple își ia 30%. În trecut, cea mai profitabilă categorie din AppStore pe această zonă de piață era cea a jocurilor precum Candy Crush sau Pokemon Go. În 2018 însă, cei mai mulți internauți au optat să-și cheltuiască banii pe servicii de streaming și rețele sociale. Ai fi uimit câți oameni sunt dispuși să plătească pentru a accesa beneficiile contra-cost din Tinder.

Merită reținut și faptul că jumătate dintre aplicațiile din top 10 sunt din China și s-ar putea să nu fi auzit de ele niciodată. Această particularitate vine ca un argument suplimentar pentru eforturile Apple de a face valuri pe continentul asiatic.

Pe locul 10 se află Hulu, un serviciu de streaming foarte popular în Statele Unite care a generat 132,6 milioane de dolari. Pe 9 se aflăă QQ cu 159,7 milioane de dolari, o platformă de mesagerie a chinezilor de la Tencent. Serviciul de streaming asiatic Youku al Alibaba este pe 8 cu 192,9 milioane de dolari. Pandora din grupul Sirius XM este 7 cu 225,7 milioane de dolari generați în 2018. YouTube a strâns 244,2 milioane de dolari din abonamentele la YouTube Red și YouTube Premium.

Kwai (Kuaishou) ocupă locul 5 cu 264,5 milioane de dolari și reprezintă o rețea socială construită în jurul conceptului partajării de clipuri video. Pe patru este iQiyi cu 420,5 milioane de dolari, o platformă de streaming deținută de Baidu. În mod surprinzător, Tinder este pe trei cu nu mai puțin de 462,2 milioane de dolari. Concurentul pentru Netflix care face legea în Asia, Tencent Video este pe 2 cu 490 milioane de dolari.

Locul întâi în acest top este deținut de Netflix cu 790,2 milioane de dolari.

loading...