17 aug. 2018 | 18:55

Această imagine de la NASA îți arată un număr record de galaxii

Această imagine de la NASA îți arată un număr record de galaxii

NASA a reușit să realizeze cea mai spectaculoasă fotografie a spațiului cosmic, în care a surprins 15.000 de galaxii. Este imaginea cu cel mai larg câmp vizual asupra spațiului și de cea mai înaltă calitate de până acum.

Imaginea uimitoare a fost publicată întâi pe pagina oficială online a NASA, unde este explicat ce trebuie să înțelegi din acele puncte luminoase. Deși pare a fi un fel de wallpaper obișnuit, NASA te asigură că ceea ce vezi sunt nu mai puțin de 15.000 de galaxii surprinse dintr-un foc. Dintre acestea, 12.000 sunt abia stele în formare.

Fotografia a fost surprinsă prin combinarea luminii ultraviolete, a celei infraroșii și a luminii vizibile chiar și cu ochiul liber, trecute prin filtrul Telescopului Hubble.

nasa galaxii

Funcția specială a lui Hubble de a utiliza lumina ultravioletă pentru a capta imagini permite astronomilor să înțeleagă mai bine cum evoluează universul doar prin urmărirea nașterii a peste 11 miliarde de stele.

Lumina ultravioletă era piesa lipsă din puzzle-lul studierii cosmosului, spun cei de la NASA, dar s-au folosit și telescoape de pe Pământ pentru a surprinde cele 15.000 de galaxii.

În mod normal, acele spații dintre galaxiile mai apropiate ar rămâne un mister dacă nu s-ar folosi lumina infraroșie și cea ultravioletă. În acest fel, telescopul a reușit să le facă vizibile și pe cele mai îndepărtate.

Datorită faptului că luminii îi trebuie atât de mult ca să ajungă până la noi, e ca și cum, atunci când ne uităm la această fotografie, am privi printr-un portal al timpului.

Chiar și așa, această imagine dezvăluie doar o parte din regiunea nordică a constelației Ursa Mare.

Nu este pentru prima dată când NASA oferă o imagine de asemenea calibru. Fotografiile pe care le oferă s-au îmbunătățit semnificativ după lansarea programului Hubble Ultra Violet Ultra Deep Field, în 2014. Imaginea de mai sus este de 14 ori mai mare decât cea realizată în 2014, cu același scop.