Mașini electrice sau mașini hibrid? Cea mai bună alegere pentru tine

Mașini electrice sau mașini hibrid? Cea mai bună alegere pentru tine
Sursa foto: Green Car Reports
17:05 01.07.2018

În străinătate, mașinile electrice devin tot mai populare, dar, din cauza anumitor limitări, oamenii aleg mașinile hibrid, care funcționează și baterie și pe benzină. Dar și acestea prezintă unele dezavantaje.

Dacă ai bani și vrei să faci trecerea la o mașină 100% electrică, dar nu știi încă dacă e alegerea corectă, mai bine nu te-ai grăbi. Înainte de toate, testează. Gândește-te pentru ce fel de călătorii îți trebuie mașina și vezi ce avantaje îți oferă un vehicul electric și unul hibrid.

În funcție de destinațiile pe care ți le propui, ambele mașini pot fi potrivite pentru familie, dar există și dezavantaje.

John Briggs, un autor de pe site-ul Green Car Reports, povestește că încă se află într-o dilemă de alegeri, așa că și-a cumpărat, pentru el și soția sa, două autoturisme: un Nissan Leaf, care e 100% electric, și o Toyota Prius hibrid din 2017. Ambele sunt utile și performante, dar diferențele apar în cazul curselor mai lungi.

toyota prius hibrid

După cum intuiești, o mașină a cărei funcționalitate se bazează exclusiv pe baterie, îți va da bătăi de cap când pleci în vacanță spre destinații îndepărtate. O mașină hibrid te scapă de griji pentru că după consumarea bateriei, poți trece pe carburant.

La o cursă de 1.600 km, cu Nissan Leaf, Briggs a fost nevoit să facă nouă opriri, fiecare de câte 30 de minute pentru reîncărcare. Deci călătoria a durat semnificativ mai mult decât dacă ar fi făcut-o cu o mașină hibrid. Iar reîncărcarea e posibilă doar în măsura în care regiunea respectivă are o infrastructură de alimentare deszvoltată. Când nu e, stai în drum și te uiți în gol.

nissan leaf

Dar, să vedem cum se descurcă, mai exact, cele două tipuri de mașini, în diverse situații:

Ce mașini sunt mai bune în călătoriile scurte zilnice

Mașina electrică este utilă mai mult în cazul drumurilor pe care le parcurgi până la serviciu, la cumpărături sau să-ți duci copii la școală și de acolo înapoi acasă, unde poți reîncărca bateria seara, să o ai din nou plină pentru ziua următoare.

Dacă nu-ți trebuie mașina decât pentru drumuri urbane scurte, de până în 500 km, o mașină hibrid nu e o investiție bună.

Pe distanțele medii, apar primele diferențe între mașini

Să zicem că nici pe distanțe medii nu ai chiar așa o problemă cu mașina electrică, mai ales dacă ai o baterie încărcată de rezervă la tine. Un drum scurt se poate prelungi, în funcție de ce întâlnești în trafic. Mașina hibrid te ajută în acest caz, dar nu e chiar o necesitate absolută.

[readmore]

Pe distanțe lungi, mașina electrică te lasă în drum

Dacă începi să faci drumeții pe coclauri cu mașina, una electrică n-o să te ajute prea mult, nici cu o baterie de rezervă (iar mai multe rezerve nu cred că te tentează). Un vehicul hibrid face rapid trecerea de la sistemul pe baterie la cel pe combustie și poți continua așa până la următoarea benzinărie.

Mașina hibrid are, însă un ușor dezavantaj: bateria, care e oarecum inferioară bateriilor puse mașinile 100% electrice. Parametrii expuși de Briggs indică faptul că un rulaj pe sistemul electric de pe un vehicul hibrid nu e la fel precum cel de pa mașina electrică.

Unde eșuează una, compensează cealaltă și tot așa, dar diferențele mai țin și de brandul ales.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI