De ce HTC a fost mereu o companie incapabilă să facă ceva notabil

De ce HTC a fost mereu o companie incapabilă să facă ceva notabil
12:42 03.07.2018

Dintre toți producătorii care, la un moment dat, s-au remarcat pe piața telefoanelor, HTC a fost cel mai incapabil. Fără Microsoft și Google a devenit o carcasă golită de idei, direcție sau inovație. În 2018, vorbim de concedieri masive. În doi ani s-ar putea să nu mai vorbim de nimic.

Sunt câteva telefoane pe care HTC și le poate trece cu mândrie în dreptul numelui: HTC Diamond, Dream, Nexus One, HD7 și One. Dintre toate acestea, doar unul, ultimul, este produs când nu avea niciun suport de la niciun alt gigant din lumea tehnologiei. Este însă mult mai mare lista eșecurilor și momentelor în care a evaluat eronat piața.

HTC a fost pentru piața telefoanelor ce e un service auto pentru mașini. Îți poate face un telefon de la zero, îți poate modifica unul existent și, din când în când, mai face câte un proiect al său pe care să îl adauge unei liste consistente de eșecuri.

Înainte de iPhone, HTC făcea o interfață ceva mai bună pentru Windows Mobile. Asta e versiunea oficială, frumoasă, dar realitatea e că taiwanezii făceau, de fapt, o interfață cât de cât utilizabilă pentru o platformă glorios de bolovănoasă.

Este istoric momentul în care Steve Ballmer, pe atunci director executiv Microsoft, spune despre iPhone că nimeni n-ar vrea așa ceva. El n-a greșit, pur și simplu nu știa altceva. HTC a profitat de asta și-a livrat TouchFLO, un fel de zugrăveală nouă pentru o casă din chirpici, ceea ce era Windows Mobile atunci.

La doi ani după iPhone, Google a întins o mână de ajutor companiei și au colaborat pentru HTC Dream. Era primul telefon cu Android și, cumva, nu era o copie de iPhone. Gloria asta a ținut până la Nexus One, primul din seria Google. A mai avut un vârf când a anunțat One, primul model, și din 2013 până în prezent a cântat la o vioară într-o singură coardă, că atât a putut.

Singurul lucru bun la care s-a priceput HTC în toată istoria sa

Compania asta a avut succes de fiecare dată când nu exista niciun rival prin preajmă. În 2007, când a început să facă interfața pentru Windows Mobile, nu avea cu cine să concureze. Nici în 2008, când a anunțat TouchFLO 3D pentru Touch Diamond. Nokia stătea bine pe Symbian, Microsoft concura lejer cu Research in Motion (actualmente BlackBerry), dar fără să fie vreo miză imensă pentru vreuna dintre companii, iar iPhone încă nu-și demonstra potențialul.

Același lucru s-a întâmplat tot în 2008, când a fost anunțat primul telefon cu Android. Nu era altcineva prin zonă, așa că taiwanezii au profitat. Doi ani mai târziu, când a fost anunțat Samsung Galaxy S, HTC știa că n-are nicio șansă (ceea ce s-a și întâmplat). Trei ani mai târziu a lansat HTC One cu camera de patru megapixeli, poate cea mai îndrăzneață mișcare.

Ce-a realizat însă în 2013 a spulberat în 2014 cu un telefon cel puțin mediocru.

[readmore]

Din 2014 până în prezent, singurul moment notabil a fost anunțul Google că salvează 2.000 de talente de la o companie în derivă. 1,1 miliarde de dolari pentru asta e chiar puțin. Altfel, ultimul telefon merge pe aceleași idei care s-au dovedit proaste și în 2017, ba chiar a completat lista cu câteva (cum ar fi butoanele „false”).

La mijloc de 2018, HTC eșuează pe toate fronturile, de la telefoane la căștile Vive de realitate virtuală. Google a luat ce-a avut nevoie și, probabil, va mai folosi producătorul pentru încă un telefon (dacă are nevoie).

Ascultă cu atenție în următoarele luni. De undeva din Taiwan vei auzi cântecul de lebădă al unei companii care s-a descurcat excelent de fiecare dată când n-a avut concurență.

Sunt și pe Facebook, în caz că vrei să vezi și alte lucruri despre care scriu și-mi dau cu părerea. 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI