Cofondatorul Google face o mașină zburătoare mai rapidă și mai eficientă

Cofondatorul Google face o mașină zburătoare mai rapidă și mai eficientă

Cofondatorul Google, Larry Page face însă o mașină zburătoare, dar mai eficientă decât cea precedentă. Se pare că e visul vieții lui.

Larry Page a pus pe picioare un nou startup, denumit Opener, prin care vrea să creeze o nouă mașină zburătoare, mai bună decât cea din cadrul startup-ului precedent, Kitty Hawk.

Cofondatorul Google nu a spus nici acum cât a investit pentru proiectul anterior, dar cui îi pasă de bani, când ai visuri așa îndrăznețe.

Cea de-a doua mașină zburătoare se va numi BlackFly, adică Musca Neagră și va fi un vehicul cu un singur loc, capabil să călătorească până la 40 de kilometri și cu o viteză maximă de 100 km/h.

Musca Neagră va fi pusă în mișcare de opt motoare și este gândit drept un vehicul amfibiu, dar cel mai bine decolează de pe un teren cu iarbă. Mașina zburătoare poate fi manevrată cu joystick-ul și este atât de ușor de condus, câ nu ai nevoie de un training special și nici de permis de conducere pe o categorie specială.

Potrivit startup-ului Opener, la BlackFly se lucrează de mai mult timp, iar însumarea tuturor testelor efectuate însumează 1.400 de zboruri, pe o distanță totală de peste 19.000 de kilometri. Cu alte cuvinte, Opener vrea să ne convingă că vehiculul lor zburător merită toată încrederea și e capabil să joace rolul de taxi al viitorului.

Mașina a fost dezvoltată în colaborare cu autoritățile de transport canadiene, deci este omologat și are toate lansele să-l vedem pe cerul anumitor orașe în viitor.

Larry Page are ambiția de a convinge autoritățile canadiene să cumpere acest vehicul pentru a-l folosi la transportul public.

Musca Neagră ar trebui să fie disponibilă și pentru clienții persoane fizice, dar prețul va fi unul imens, după cum intuiești. Cel puțin la început, urmând apoi ca oricine să-și poate permite o mașină zburătoare. Dar, dacă e să privim cu mai multp luciditate lucrurile, atât de multe startup-uri fanteziste au luat avânt în ultimul timp,  fără să se concretizeze cu adevărat, încât te întrebi dacă nu cumva se cheltuia bani inutil, când s-ar putea face ceva chiar util pentru eficientizarea traficului.

Citește și: