Fitbit vinde din ce în ce mai multe ceasuri inteligente, dar tot pierde bani

Fitbit vinde din ce în ce mai multe ceasuri inteligente, dar tot pierde bani
11:19 02.08.2018

Smartwatch-urile devin din ce în ce mai populare, iar faptul că Apple vinde cele mai multe ceasuri din lume confirmă asta. Vânzările de ceasuri Fitbit cresc și ele, dar compania, care are un sediu și la București, continuă să piardă bani.

Acțiunie Fitbit au crescut cu 9% după ce compania a anunțat că popularitatea noului ceas inteligent Versa va ajuta compania să redevină profitabilă în a doua jumătate a anului.

Producătorul de ceasuri și brățări inteligente a raportat venituri de 299 de milioane de dolari în al doilea trimestru al anului, peste așteptările analiștilor de pe Wall Street, deși a însemnat o scădere de 15% față de 2017. De asemenea, compania a înregistrat pierderi de 118 milioane de dolari.

În trimestrul doi, Fitbit a vândut 2.7 milioane de dispozitive, iar noul model Versa a fost un succes. Șeful companiei spune că Fitbit a vândut mai multe produse purtabile decât Samsung, Garmin sau Fossil. Totuși, compania se află în spatele lui Apple, care ar fi vândut 11.9 milioane de ceasuri în 2016, potrivit firmei de analiză Canalys.

Vânzările de ceasuri inteligente reprezintă 55% din veniturile totale ale companiei, iar prețul mediu de vânzare al unui dispozitiv Fitbit fiind de 106 dolari.

Pentru următorul trimestru, Fitbit se așteaptă ca veniturile să scadă față de 2017, situându-se undeva între 370 și 390 de milioane de dolari, mai mult decât cred analiștii. Reprezentanții companiei au declarat că Fitbit va deveni profitabilă în a doua jumătate a anului și prevăd venituri totale de 1.5 miliarde de dolari pentru anul acesta.

„Performanța din acest trimestru reprezentă al șaselea trimestru consecutiv când ne-am respectat promisiunile financiare, am făcut progrese solide în transformarea business-ului și ne-am adaptat la piața dinamică a dispozitivelor purtabile. Cererea pentru Versa, primul nostru produs care se adresează maselor, este foarte puternică”, a declarat Park.

Este clar că apetitul oamenilor pentru ceasurile inteligente, iar producătorul care va reuși să aducă pe piață un produs bun cu un preț corect atunci el va câștiga.