Facebook crede că aceste noutăți te fac să uiți de exploatarea datelor

Facebook crede că aceste noutăți te fac să uiți de exploatarea datelor
Sursa foto: Mark Zuckerberg/Facebook

La mai puțin de o lună de când Facebook a nimerit în scandalul Cambridge Analytica, sunt anunțate primele schimbări mai importante.

Facebook susține acum că e important să le arate utilizatorilor mult mai clar cum funcţionează produsele sale. E o transparență pe care oamenii o așteptau de la Facebook de ceva timp. A fost nevoie de mediatizarea exploatării făcută de Cambridge Analytica (și multe alte companii mai puțin cunoscute) ca să se ajungă aici.

Astfel, rețeaua socială propune actualizări ale termenilor de utilizare. De asemenea, actualizează politica de date, astfel încât să precizeze mai bine ce date colectează şi cum sunt acestea folosite de către Facebook, Instagram, Messenger şi alte produse.

Odată cu această decizie, Facebook supune la „vot” public. Pentru următoarele şapte zile, vei putea oferi feedback cu privire la termenii şi politica de date. Odată finalizate, vor fi publicate şi îți va cere să fii de acord cu ele. Până la urmă oricum n-ai de ales, dacă vrei să folosești mai departe rețeaua socială.

Ce schimbări anunță Facebook pentru viitor

Sunt cuprinse noile caracteristici şi instrumente: va oferi informaţii despre facilităţi introduse recent. Faţă de ultima actualizare a termenilor de utilizare sau a politicii de date, cu trei ani în urmă, acum poţi cumpăra şi vinde produse pe Marketplace, începe o strângere de fonduri, distribui videoclipuri live şi 360 şi adăuga efecte pozelor.

Va fi și experienţă personalizată: va explica cum utilizează datele şi de ce este necesar să personalizeze postările şi anunţurile pe care le vezi, precum şi grupurile, prietenii şi paginile pe care le sugerează.

Ce partajează Facebook cu alții: promite că nu va vinde niciodată informaţiile. Va explica toate circumstanţele în care partajează informaţii şi transmite mai clar angajamentele faţă de oameni.

Publicitate: ai control asupra anunţurilor pe care le vezi şi nu partajează informaţiile tale cu agenţii de publicitate. Politica de date explică mai multe despre cum decide ce anunţuri să vă afişeze.

Detalii despre cum funcționează serviciile sub aceeași companie: Facebook deține WhatsApp, Oculus, Instagram și alte companii mai mici. Promite că va explica cum sunt partajate (datele între toate) serviciile, infrastructura şi informaţiile. De asemenea, Facebook este entitatea corporativă care oferă serviciile Messenger şi Instagram, care acum utilizează aceeaşi politică de date.

[readmore]

Informaţii despre dispozitiv: utilizatorii au cerut să vadă toate informaţiile pe care le colectează de la dispozitivele pe care le folosesc şi dacă respectă setările dispozitivului mobil (răspunsul scurt: da). De asemenea, a adăugat detalii despre informaţiile pe care le colectează când sincronizezi contactele cu unele dintre produsele Facebook, inclusiv istoricul apelurilor şi SMS-urilor. Asta a fost o problemă recentă.

Politica privind comportamentul periculos: explică mai bine modul în care combate abuzurile şi investigează activitatea suspectă, inclusiv prin analizarea conţinutului distribuit de utilizatori.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Sursa: Comunicat de presă