Primele schimbări majore pe Facebook: ce vei vedea în News Feed

Primele schimbări majore pe Facebook: ce vei vedea în News Feed
15:21 30.01.2018

Facebook, prin șeful Mark Zuckerberg, a anunțat că are cât de cât un plan pentru prezența știrilor în News Feed. A rămas situația la fel de incertă ca la început. 

News Feed, de câțiva ani, nu mai înseamnă decât news, ci mai mult stories, adică povești. Facebook vrea să schimbe și mai mult treaba asta și va prezenta anumite știri de acum înainte. Conform fondatorului Mark Zuckerberg, schimbările sunt bune. Sigur, nu putea să zică altceva.

Pe scurt, algoritmul va alege ce să afișeze, ca până acum, doar că vor prima știrile locale și cele din surse de calitate. „Știrile locale ne ajută să înțelegem problemele care ne afectează viețile și comunitățile în care trăim”, a scris Zuckerberg pe profilul său de Facebook. Mecanismul Facebook se va axa mai mult pe cantitate, valoarea fiind dată într-un mod deloc util: click-uri, like-uri, share-uri per postare și număr total de abonați la o pagină.

Zuckerberg a mai spus că asta e dorința oamenilor. „Mulți oameni mi-au spus că ar trebui să ne concentrăm mai mult pe probleme locale concrete, în loc să permitem dezvoltarea acelor subiecte care ne dezbină”, a scris acesta. Altfel spus, așa cum fondatorul Facebook n-o va zice, sunt deranjante problemele internaționale, majore, care pot indispune mai mulți oameni. Cele locale sunt mai ușor de digerat și mai ușor de gestionat.

Când șeful Facebook a anunțat că rețeaua socială va trece prin schimbări, era cert că nu știe cum vor fi acestea. Firesc, e o chestiune de pornire la drum și actualizare din mers. Deocamdată, vedem parțial ce are în minte și cum plănuiește să mulțumească și publicații, și public. Nu vor fi însă modificări radicale și nici pe vecie (evident).

Deocamdată, Facebook e la faza în care trebuie să scape de conținutul care ar putea fi exploatat, cum s-a întâmplat în timpul alegerilor prezidențiale din Statele Unite ale Americii. Apoi, trebuie să facă mai mulți bani din publicitate. Nu în ultimul rând, trebuie să-i liniștească pe cei care se plâng că rețeaua devine un fel de drog.