14 mart. 2018 | 16:18

Povestea Dacia Duster No Limit, cel mai puternic Duster construit vreodată

ACTUALITATE
Povestea Dacia Duster No Limit, cel mai puternic Duster construit vreodată
FOTO: Mad 4 Wheels

Cum ți se pare o Dacia Duster care să aibă sub capotă 850 de CP? Ei bine, aceasta nu este un basm, ci o realitate. În urmă cu șapte ani, unii dintre cei mai iscusiți ingineri de la Renault au construit Dacia Duster No Limit, cel mai puternic model Dacia din toate timpurile.

În anul 2011, constructorii de la Renaul Sport își anunțau intenția de a participa la celebra cursă de coastă de la Pikes Peak (Rocky Mountains, SUA). Și pentru că aveau nevoie de o mașină puternică, au construit Dacia Duster No Limit, un adevărat „monstru” de 850 de CP.

Prototipul Dacia Duster No Limit a rămas în istorie ca fiind cea mai puternică mașină Dacia construită vreodată. Acesta avea 850 de CP dezvoltați de o versiune pe steroizi a motorului V6 de 3,8 litri, provenit de la Nissan GT-R.

Automobilul a fost construit de inginerii de la Renault Sport în colaborare cu firmele Tork Engineering și Sodemo. Inginerii au umblat la șasiu care era de tip tubular, au montat motorul central și au pus suspensii ce dispuneau de basculă dublă.

Dacia Duster

Totodată, motorul a fost cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru curse. Avantajul acestei cutii de viteză era că putea să utilizeze la maximum puterea motorului permiţând schimbări de viteză rapide și extrem de exacte. Și pentru a arăta ca o mașină de raliu, Dacia Duster No Limit a primit eleroane impresionante.

Dacia Duster No Limit a primit numele cu pricina de la categoria la care a fost înscris în concursul Pikes Peak International Hill Climb: „Unlimited“.

La bordul lui Duster s-a aflat pilotul Jean-Philippe Dayraut (triplu învingător la Trofeul Andros cu echipa BMW), cel care a reușit să se claseze pe locul al treilea, cu un timp de 10 minute și 17 secunde.

Jean-Philippe Dayraut a spus, despre experiența aceasta, că a fost un vis împlinit. E comparabilă cu o cursă din Formula 1, cu diferența că mașinile sunt mai grele aici. Avantajul este că dispunem de tracţiune integrală, fapt care ne permite să putem depăşi puterea la sol. Cât despre accelerare, procesul este similar cu cel din Formula 1, doar că la Pikes Peak circuitul este pe un drum de munte, iar pilotul trebuie să-şi modifice considerabil comportamentul la volan, a mai spus acesta.