România, de Crăciun: câți bani vei cheltui pentru cadouri

România, de Crăciun: câți bani vei cheltui pentru cadouri
15:30 08.12.2017

Crăciunul are dată fixă, spre deosebire de Black Friday, iar pentru 2o17 sumele de bani alocate cadourile sunt mai mari. Ajută din plin și campaniile de reduceri. 

De Crăciun, iar aici poți include o perioadă mai mare de dinainte și de după acest eveniment, românii vor să cumpere online cadouri pentru cel puțin șase-șapte persoane, în medie, printre care se numără membrii de familie mai apropiați și mai îndepărtați. Iar dacă ești curios ce intră pe lista preferințelor, ei bine, e vorba mai ales de articolele vestimentare, cosmeticele și jucăriile.

Conform unui sondaj realizat GKI Digital la comanda comparatorului de prețuri Compari.ro, 66% din respondeți plănuiesc să cumpere cadouri pentru membri familiei restrânse, unde intră copii, părinți, frați, la o valoare medie de 118 lei. Suma cea mai mică pentru cadouri este alocată și în acest an pentru colegi, până în 70 de lei. Totuși, e mai mare cheltuiala medie: 660 de lei pentru cadourile oferite de Crăciun.

Față de 2016, creșterea nu e mare, doar cu 6%, dar e pe un trend ascendent. Banii vor fi cheltuiți și pe ceasuri, bijuterii și cărți. Nu lipsește sectorul electroIT, unde intră televizoarele, smartphone-urile și tabletele, cu toate că în privința acestor categorii de produse există încă limite financiare semnificative pentru mulți cumpărători. Cât despre informare, 71% din cei care își fac planuri de cumpărături vor apela la cel puțin trei surse online în vânătoarea de cadouri.

Mulțumită opțiunilor oferite de internet, cei mai mulți oameni aleg înainte de Crăciun sau tocmai pentru acest eveniemnt cazare, locația cinei sau produsele pe baza evaluărilor altora. În orientarea consumatorilor în procesul achiziționării produselor a apărut ca și criteriu, pe lângă preț, citirea evaluărilor produsului (97%), precum și evaluarea comerciantului ales (94%). Și 83% din clienți au spus că preferă comerțul online.

Mediul offline nu va fi însă ignorat, deoarece fiecare al doilea client va vizita centrele comerciale și mall-urile și fiecare al patrulea, alte spații comerciale și magazinele de specialitate, pentru a cumpăra cadouri de Crăciun.

loading...