Continental vrea să reinventeze roata și sistemul de frânare pentru mașini electrice

Continental vrea să reinventeze roata și sistemul de frânare pentru mașini electrice
Alexandru Puiu
08:18 28.08.2017

Una dintre cele mai importante companii de cauciucuri din industria auto, Continental a dezvăluit proiectul pentru un nou tip de roată destinat mașinilor electrice.

Pasionații de mecanică sau autoturisme în general au dobândit de-a lungul anilor câteva informații legate de modul în care funcționează o roată de mașină și cum se desfășoară procesul de frânare. Discul de frână folosește niște tamburi ce rezistă la o forță de frecare foarte mare pentru a intra în contact cu roata. Dacă respectivii tamburi nu sunt tociți, procesul de frânare se desfășoară aproape instant. Acest mecanism este folosit până și în industria aeronautică.

Continental, o companie recunoscută la nivel internațional pentru realizarea de cauciucuri speră să fi găsit o cale mai bună pentru frănare. Conform descrierii oficiale, noul mecanism se pretează mai ales pentru mașinile electrice de dimensiuni mici și medii. 

Conceptul ilustrat în imaginile alăturate este intitulat New Wheel Concept și se pretează mai ales pentru mașini electrice datorită faptului că respectivele autovehicule oricum frânau un pic diferit decât mașinile tradiționale. Practic, decelerarea se realiza la nivelul motorului electric, deși existau în continuare discurile de frână ca o măsură suplimentară de siguranță. Din păcate, utilizarea mai rară a discurilor de frână poate duce în timp la formarea ruginii pe ele la majoritatea mașinilor electrice.

continental roata 2

Alternativa gândită de cei de la Continental este una destul de creativă și vine cu beneficii pe mai multe părți. Noul sistem folosește un mecanism realizat în mare parte din aluminiu. Acesta nu ruginește și are avantajul de a fi semnificativ mai ușor decât fierul turnat. În contextul în care fiecare kilogram în plus influențează autonomia unei mașini electrice, acest detaliu este de asemenea important. Creatorii mecanismului sunt de părere că se vor câștiga aproximativ două kilograme în minus la fiecare roată. Nu în ultimul rând, aluminiul va facilita disiparea mai eficientă a căldurii, datorită abilității sale de conductor termic.

Comentarii
loading...