04 iul. 2016 | 15:08

Oamenii de știință au creat suplimentul care „vindecă” apetitul pentru mâncare nesănătoasă

Oamenii de știință au creat suplimentul care

Oamenii de știință britanici au creat un supliment care, aparent, poate opri pofta de mâncare bogată în calorii, fără să afecteze apetitul pentru cea sănătoasă.

Suplimentul numit ester de propinat-inulină a fost testat pe 20 de voluntari, și s-a observat nu doar că au mai puțină dorință să consume fast food, dar și că simt nevoia să mănânce mai puțin în general. Suplimentul a fost dezvoltat de cercetătorii de la Imperial College London și se bazează pe o moleculă produsă de bacteriile din intestin, care îi transmit creierului când ai mâncat suficient.

Echipa a arătat că atunci când oamenii mănâncă inulină (fibră), crește producția de propinat în intestin. Dar poate și mai important e faptul că au arătat că modificarea inulinei, astfel încât să conțină propinat, poate provoca bacteriile din intestin să producă de 2,5 ori mai mult propinat. În cadrul experimentului, cei 20 de voluntari au consumat fie un milkshake care conținea 10 grame din supliment, fie inulină simplă.

Apoi, le-au fost scanate creierele în timp ce li se arătau imagini cu mâncăruri fie bogate, fie sărace în calorii. Studiul a arătat că voluntarii care consumaseră ester de propinat-inulină aveau o activitate mai puțin intensă în regiunea din creier responsabilă pentru recompense, comparativ cu grupul de control care consumase inulină simplă.

În a doua parte a experimentului, oamenii de știință au oferit participanților câte un bol cu paste în sos de tomate și i-au îndemnat să mănânce cât doresc. Cei care consumaseră suplimentul au mâncat cu 10% mai puțin decât cei din grupul de control. Prin urmare, esterul de propinat-inulină nu doar că scade pofta de mâncare nesănătoasă, dar e și în strânsă legătură cu micșorarea cantităților. Oamenii de știință cred și că bacteriile din intestinele anumitor oameni ar putea produce natural mai mult propinat decât ale altora, ceea ce îi face să nu aibă dificultăți în a rămâne în formă.

Totuși, studiul a fost făcut la scară mică, așa că e prematur să avem verdicte. Cercetătorii londonezi intenționează să repete experimentul pentru a vedea dacă acest supliment poate fi, într-adevăr, un as în mâneca celor care vor să trăiască mai sănătos. Studiul poate fi citit integral aici.