Top 5 funcţii noi introduse în Microsoft Office 2016

Top 5 funcţii noi introduse în Microsoft Office 2016
03:06 01.10.2015

Este aproape imposibil să nu fi folosit vreodată suita de aplicaţii de birou a celor de la Microsoft, iar noul Office 2016 reprezintă cea mai nouă iteraţie a produsului.

După o lungă perioadă de beta şi mai multe experimente cu diverse funcţii, mai mult sau mai puţin fericite, cei de la Microsoft au ales în sfârşit să lanseze versiunea finală a noii suite Microsoft Office 2016. În mare parte, aceasta are foarte multe puncte în comun cu Office 2013, dar include şi câteva inovaţii importante. Este oferită gratuit abonaţilor la Office 365, iar din Windows Store puteţi descărca gratuit versiuni simplificate de Word, Excel, PowerPoint şi altele care împărtăşesc o mare parte dintre particularităţi de interfaţă şi funcţionalitate cu variantele aceloraşi aplicaţii incluse în Office 2016. Mai jos vom atrage atenţia asupra unor elemente pe care le-aţi putea trece cu uşurinţă cu vederea, mai ales dacă veţi parcurge fugitiv noul set de meniuri.

Office 2016 Tema dark

Tema întunecată şi alte opţiuni de personalizare ale interfeţei

Nu trebuie să aveţi o fascinaţie pentru culorile închise pentru a aprecia noua temă dark introdusă în Office 2016. Aceasta este doar una dintre multitudinile de teme pe care le aveţi la dispoziţie. Tot pe partea de personalizare estetică, în plus, puteţi opta pentru nişte fundaluri monocrome cu diferite simboluri care îmi aduc aminte de primele teme pe care le-am văzut în Firefox sau Google Chrome. Acestea se pot aplica împreună în orice combinaţii, accesând meniul File – Account (Fişier – Cont) în spatele denumirilor de Temă Office şi Fundal Office.

Revenind la tema întunecată, este vizibil că aceasta a fost gândită cu foarte mare atenţie de către inginerii Microsoft. Tot textul din meniuri se vede mult mai clar, iar fontul folosit este mai citeţ. Nu în ultimul rând, dacă poziţionaţi cursorul pe unul dintre meniurile principale, vedeţi foarte bine ce urmează să selectaţi.

Office 2016 Cautare inteligenta

Căutarea inteligentă şi elementele de Bing introduse în fiecare aplicaţie Office 2016

O funcţie intitulată Smart Lookup în engleză sau Căutare Inteligentă în grai autohton face minuni când vine vorba de cercetarea suplimentară a unui subiect dintr-un document. Aceasta este cu atât mai utilă cu cât informaţiile ce vă sunt servite la căutare sunt desprinse dintr-un amalgam de surse diferite, Wikipedia, Bing Image Search, Bing Snapshot sau Oxford Dictionary. Nu în ultimul rând, fiecare căutare nu va lua în calcul doar cuvântul sau cuvintele selectate pe care aţi dat click dreapta într-un document, ci şi cuvintele din împrejurimi pentru a oferi rezultate cât mai relevante. Practic, nu mai trebuie să deschideţi o fereastră de browsing separată pentru a ajunge la nişte informaţii utile pe marginea unui anumit subiect, puteţi face acelaşi lucru din Word, Outlook, Excel sau PowerPoint. În Excel, căutarea inteligentă poate fi folosită pentru a obţine mai multe informaţii despre formule matematice sau de calcul.

Office 2016 cautare limbaj natural

Căutarea în limbaj natural este surprinzătoare

Dacă vi s-a întâmplat vreodată să vă frustraţi pentru că eraţi convinşi că există o funcţie în Excel sau un meniu în Word care vă ajuta să rezolvaţi o anumită sarcină particulară, în Office 2016 nu veţi mai avea astfel de problem niciodată. În colţul din dreapta sus există o bară de căutare nouă ce vă permite să introduceţi întrebări în limbaj natural şi instant veţi ajunge la opţiunile de car aveţi nevoie. În exemplul din captura de ecran de mai sus am scris cât se poate de clar, vreau să aplic stiluri, iar variantele de răspuns m-au ajutat să ajung rapid la nişte meniuri pentru care, în alte condiţii, aş fi dat poate trei sau patru clickuri. Doar în timp veţi conştientiza cât de mult vă ajută această funcţie nouă, dar avantajele sunt evidente de la prima utilizare. Office 2016 Fomatare forme şi obiecte

Formatarea mult mai diversificată a figurilor

Indiferent dacă este vorba de o celulă de tabel, de o figură predefinită sau de una creată de voi de la zero, în Office 2016, aveţi mult mai multe opţiuni legate de personalizarea aspectului estetic a acelui element. Pe lângă secţiunea Stiluri de temă, aveţi un set stufos de presetări care incoporează elemente de transparenţă, rame mai interesante şi nu numai.Office 2016 Partajare colaborare document

Colaborează cu prietenii la un document

Colaborarea în timp real împreună cu mai multe persoane la un singur document nu este nici pe departe o noutate. Pe lângă faptul că a fost prezentă în Google Docs de câţiva ani, până şi Microsoft a oferit-o ca şi opţiune gratuită în Office Online. În suita Office pentru desktop însă, abia acum a fost introdusă prima oară, în versiuna 2016.

Practic, după câţiva paşi foarte simplu de urmat puteţi alege să lucraţi împreună cu o echipă la un singur proiect, indiferent dacă este vorba de un fişier în Excel, Word sau PowerPoint. În primul rând, trebuie să aveţi un director partajat pe OneDrive cu contactele dorite de voi. Respectivul director poate fi şi gol, nu contează foarte mult. Pentru a face această operaţiune, intraţi pe onedrive.live.com, autentificaţi-vă şi faceţi click dreapta pe un director din lista pe care o veţi avea în faţa ochilor. Din meniul contextual optaţi pentru prima opţiune din partea de sus, Share. E important de reţinut că puteţi partaja un director atât prin intermediul unor adrese de email, cât şi printr-un link pe care urmează să-l partajaţi voi pe Facebook sau orice altă reţea de socializare. După această etapă, reveniţi în fereastra aplicaţiei Office în care lucraţi, faceţi click pe Share sau Partajare şi salvaţi documentul vostru în folderul OneDrive partajat anterior. În momentul imediat următor, partenerii voştrii vor putea să-l acceseze fără nici un fel de probleme, iar voi veţi vedea modificările realizate de alte persoane în timp ce se desfăşoară pe ecran.

Office 2016 Share folder onedrive

Microsoft Office 2016 în limba română mult mai accesibil

Până de curând, pentru a folosi o suită de aplicaţii Office în altă limbă decât cea în care aţi achiziţionat-o sau aţi descărcat-o iniţial implica un efort semnificativ. O lungă perioadă de timp a fost şi imposibil să mai schimbaţi limba folosită în interfaţa Microsoft Word fără să dezinstalaţi întregul set de aplicaţii şi să-l reinstalaţi în limba dorită.

În Microsoft Office 2016 nu trebuie decât să accesaţi din meniul de start Instrumente Microsoft Office 2016 şi să alegeţi Preferinţe Limbă Microsoft Office 2016. Din acea fereastră, puteţi descărca rapid o nouă limbă pentru interfaţă sau pentru editare şi corectare gramaticală. Din acelaşi loc puteţi opta ca secţiunea de ajutor să fie într-o limbă diferită sau aceeaşi ca şi cea din restul interfeţei. Am experimentat expre aceste seturi de opţiuni deoarece am avut iniţial versiunea în engleză, dar nu cred că au trecut mai mult de trei minute din momentul în care am folosit respectivul utilitar pentru a ajunge la versiunea în română. Apropo, toate aceste meniuri sună mult mai bine traduse acum, decât în urmă cu 10 ani.

loading...