15 dec. 2015 | 14:25

Cum ar fi putut să rămână relevantă cea mai populară rețea socială din anii 2000

ACTUALITATE
Cum ar fi putut să rămână relevantă cea mai populară rețea socială din anii 2000

MySpace, una dintre cele mai populare rețele din anii trecuți, a avut nu una, ci două ocazii de a cumpăra Facebook.

Vă mai amintiți de MySpace? Dacă răspunsul este nu. atunci trebuie să vă spunem că MySpace a fost, între anii 2005 și 2008, cea mai populară rețea socială din lume. De fapt, MySpace a fost atât de mare, încât în luna iunie a anului 2006 a reușit performanța istorică de a depăși Google în topul celor mai vizitate site-uri din America, ocupând primul loc. Între timp, MySpace a dispărut încet dar sigur din topuri, fiind înlocuit de un alt colos: Facebook.

[related]

Ceea ce probabil nu știați, însă, este faptul că MySpace ar fi putut cumpăra Facebook în trecut. De două ori. Având în vedere cât de mare este Facebook acum, neinspirata decizie rivalizează cu cea luată de Excite, de a nu cumpăra Google pentru un milion de dolari, dar și cu cea a lui Ron Wayne, unul dintre fondatorii Apple, de a-și vinde acțiunile în 1976 în schimbul a 800 de dolari (astăzi, acestea ar valora 35 de miliarde de dolari).

Revenind la MySpace și Facebook, se pare că CEO-ul Chris DeWolfe s-ar fi întâlnit cu Mark Zuckerberg în 2004 pentru a discuta despre o fuziune. Conform Geeky Gadgets, șeful Facebook ar fi vrut ca DeWolfe să cumpere rețeaua socială pentru 75 de milioane. Răspunsul acestuia din urmă a fost ”nu”. Un an mai târziu, MySpace a fost achiziționată de News Corp, iar Zuckerberg a revenit cu o nouă ofertă. De data aceasta, șeful Facebook cerea 750 de milioane. Răspunsul a fost, din nou, ”nu”.

De acolo, lucrurile au mers din ce în ce mai rău pentru MySpace. și din ce în ce mai bine pentru Facebook. Compania lui Zuckerberg valorează peste 288 de miliarde de dolari, în timp ce News Corp valorează mai puțin de 8 miliarde.