Ce se întâmplă în corpul tău dacă mesteci mai mult timp mâncarea. Ce truc genial pentru siluetă

Ce se întâmplă în corpul tău dacă mesteci mai mult timp mâncarea. Ce truc genial pentru siluetă
Beneficiile pe care le avem când mestecăm lent alimentele

Sunteți genul de om care își dorește să trăiască sănătos, deci, să mănânce sănătos. V-ați stabilit nutriția și ați urmat un plan strict de macronutrienți. Cu toate astea, nu aveți rezultate. Soluția ar putea fi mult mai simplă decât îți poți imagina. Dacă vă aduceți aminte, de când erați mici, mama și bunica ne spuneau să mestecăm bine mâncarea. Se pare că exact asta este soluția de care aveți nevoie.

Ce se întâmplă dacă mestecăm mai mult mâncarea

Atunci când vă gândiți la mâncare, vă puteți gândi la activitatea care se desfășoară în stomac și intestine. Însă întregul proces digestiv începe în gură, odată cu mestecarea.

Atunci când mestecăm mâncarea, aceasta se descompune în bucăți mai mici, care sunt mai ușor de digerat. Atunci când este amestecată cu saliva, masticația permite organismului să extragă cea mai mare cantitate posibilă de nutrienți din alimentele pe care le consumăm.

Trebuie să mestecăm alimentele de 32 de ori

Experții au multe de spus despre mestecat. Un sfat comun este acela să mestecăm mâncarea de aproximativ 32 de ori înainte de a o înghiți. Este nevoie de mai puține mestecări pentru a descompune alimentele moi și pline de apă. Scopul mestecatului este de a descompune alimentele astfel încât acestea să își piardă din textură.

Dacă mestecăm de 32 de ori pare a fi un număr mediu aplicat la majoritatea mușcăturilor de mâncare, spun specialiștii Alimentele care sunt mai greu de mestecat, cum ar fi friptura și nucile, pot necesita până la 40 de mestecări pe îmbucătură. Alimentele precum pepenele roșu ne va fi mai ușor să le mestecăm pentru a se descompune, chiar și 10 până la 15.

Citește și: Alimentele care topesc grăsimea de pe abdomen. Toți românii trebuie să le consume zilnic

Beneficiile mestecării alimentelor

Mestecatul este primul pas al digestiei. Mestecatul și saliva descompun și amestecă alimentele în gură. De acolo, alimentele ajung în esofag atunci când le înghițiți. Esofagul împinge alimentele în stomac.

Stomacul reține alimentele în timp ce acestea se amestecă cu enzimele care continuă să descompună alimentele, astfel încât să le puteți folosi ca sursă de energie. Atunci când alimentele sunt suficient de bine digerate în stomac, ele se mută în intestinul subțire, unde se amestecă cu alte enzime care continuă să le descompună. Nutrienții din alimente sunt absorbiți în intestinul subțire.

Deșeurile sunt trimise în intestinul gros, cunoscut sub numele de colon. Deșeurile rămase sunt excretate prin rect și anus. Oamenii pot uita să mestece mâncarea sau pot căpăta obiceiul de a o înghiți înainte de a o mesteca complet. Este posibil ca persoanele care iau înghițituri prea mari sau prea mici să nu mestece corect mâncarea.

Să mestecăm nu este doar o parte importantă a procesului digestiv, ci este și benefic pentru sănătatea generală. Persoanele care nu mestecă suficient de bine mâncarea înainte de a o înghiți dezvoltă adesea probleme digestive și prezintă, de asemenea, un risc mai mare de:

  • sufocare
  • aspirație
  • malnutriție
  • deshidratare

 

Citește și: Ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci sfeclă zilnic. Toți românii trebuie să o includă în alimentație

 

Beneficiile pe care le avem când mestecăm lent alimentele

Experții spun că, cu cât mănânci mai repede, cu atât vei avea tendința de a mânca mai multă mâncare. Dacă mestecăm alimentele de mai multe ori într-un ritm mai lent poate reduce consumul total de alimente.

În cadrul unui studiu, 30 de femei sănătoase au consumat mese în ritmuri diferite. Femeile care au mâncat mai încet au consumat semnificativ mai puțină mâncare, dar s-au simțit mai sătule decât cele care au mâncat mai repede.

Într-un alt studiu, s-a constatat că mestecatul mai mult în timpul mesei reduce gustările de dulciuri mai târziu în cursul zilei. Pe lângă controlul greutății, experții spun că dacă mestecpm corect alimentele, acest lucru poate contribui, de asemenea, la creșterea cantității de nutrienți pe care îi obțineți din mâncare.

Într-un studiu, experții au descoperit că mestecarea migdalelor între 25 și 40 de ori nu numai că a suprimat foamea, dar a crescut și capacitatea oamenilor de a absorbi nutrienții din migdale.

Cum se mestecăm corect

Atunci când mănânci, există un mod corect și unul greșit de a mesteca. Iată cum să profitați la maximum de mesele noastre de zi cu zi

  • Nu trebuie să supraîncărcămlingura sau furculița. Mâncarea trebuie să rămână pe ea fără să cadă.
  • Cu mâncarea în gură, închidem buzele și începem să mestecăm .Limba trebuie să mute mâncarea dintr-o parte în alta, iar maxilarul trebuie să se rotească ușor.
  • Mestecăm încet, numărând până la 32 cu fiecare îmbucătură de mâncare. Este posibil să avemnevoie de mai mult sau mai puțin timp, în funcție de tipul de alimente.
  • Odată ce mușcătura și-a pierdut toată textura, putem înghiți.

 

Citește și: Alimentul minune care te ferește de infarct. Ce trebuie să mănânci pentru o inimă sănătoasă

 

Nu mestecăm suficient alimentele

Atunci când nu mestecăm suficient de mult mâncarea, restul sistemului digestiv devine confuz. Este posibil ca organismul să nu producă suficiente enzime necesare pentru a descompune complet alimentele. Acest lucru ar putea duce la probleme digestive, inclusiv:

  • balonare
  • diaree
  • arsuri la stomac
  • reflux de acid
  • crampe
  • greață
  • dureri de cap
  • probleme ale pielii
  • iritabilitate
  • malnutriție
  • indigestie
  • gaze

 

Citește și: Alimentație sănătoasă: cât de importante sunt nucile. Iată ce beneficii au pentru creier

 

Alte sfaturi utile pentru alimentație

Profitați la maximum de hrana dumneavoastră mâncând corect. Beți cu 30 de minute înainte sau după ce mâncați, dar nu odată cu masa. Acest lucru crește eficiența digestiei.

Nu beți cafea imediat după masă. Aceasta poate accelera digestia și te poate trimite la baie. De asemenea, poate provoca arsuri la stomac din cauza acidității sale.

Evitați fructele și dulciurile procesate imediat după masă. Alimentele zaharoase sunt digerate rapid și pot provoca gaze și balonare. Evitați să faceți exerciții fizice intense după o masă. Digestia necesită energie, iar aceasta este mai puțin eficientă atunci când faceți exerciții fizice.

Consumați mai multe alimente fermentate, cum ar fi varza murată și murăturile. Acestea conțin enzime digestive și bacterii benefice necesare pentru a vă ajuta organismul să absoarbă nutrienții esențiali. Consumul acestor alimente poate reduce simptomele sindromului de colon iritabil, intoleranța și alergiile la gluten și astm.

Mâncați legume crude sau ușor fierte la aburi, care conțin cantități mai mari de enzime și fibre. Acestea sunt importante pentru o bună digestie. Mergeți la o plimbare după masă. Acest lucru accelerează viteza cu care alimentele se deplasează prin stomac, ajutând digestia.

Folosiți probiotice. Obiceiurile proaste de somn și de alimentație și călătoriile vă pot da peste cap digestia. Administrarea de probiotice, alcătuite din bacterii sănătoase, vă poate ajuta să vă puneți din nou în ordine sistemul digestiv. Discutați cu un medic pentru a vedea care probiotice sunt cele mai bune pentru organismul dumneavoastră.