Alimentație sănătoasă: cât de importante sunt nucile. Iată ce beneficii au pentru creier

Alimentație sănătoasă: cât de importante sunt nucile. Iată ce beneficii au pentru creier

Nucile sunt cunoscute drept „hrana creierului”. Au un conținut bogat în vitamine și minerale și din acest motiv sunt benefice pentru întregul organism. De asemenea, asigură și buna funcționare a sistemului nervos.

Între efectele pozitive pe care le are consumul de nuci putem aminti prevenirea bolilor cardio-vasculare, a cancerului, diminuarea colesterolului și reducerea greutății corporale.

Nucile sunt bogate în magneziu, fier, potasiu, zinc și calciu, precum și în acizi grași Omega-3 și Omega-6, esențiali pentru buna funcționare a creierului, notează Sfatulmedicului.ro.

De asemenea, conțin vitamina A și vitaminele din complexul B (B2, B6, B12 și acid folic). Acestora li se adaugă vitaminele D (care ajută la fixarea calciului în oase) și E (combaterea stresului oxidativ).

Nucile conțin acid linoleic și alfa linoleic, așa-numitele grăsimi sănătoase care ajută la scăderea colesterolului.

Se consideră că o mână de nuci consumate zilnic ne pot ajuta să ne întărim sistemul imunitar. Nucile au și un efect energizant.

Nucile protejează sistemul imunitar și ne scapă de stres

Bogat în fibră, grăsimi sănătoase, proteine, zinc și fier, miezul de nucă trebuie inclus pe lista cumpărăturilor noastre. Fierul stimulează furnizarea de oxigen către celule și astfel sunt prevenite anemiile. Zincul conținut de nucă asigură menținerea vederii și sănătatea sistemului imunitar.

Vitaminele din complexul B amintite mai sus îndepărteză stresul și pot stimula capaitatea de memorare precu și atenția. Vitamina B6 ajută la prevenirea afecțiunilor neurologice. Aceasta intră în compoziția serotoninei, cunoscută ca „hormonul fericirii”. Iar vitamina B12 ajută la o bună funcționare a sistemului nervos. Cei care consumă miez de nucă sunt mai puțin irascibili și mai puțin stresați.

Cum ne pot ajuta nucile în lupta cu depresia

Miezul de nucă are un conținut semnificativ de acizi grași Omega-3. Aceste substanțe contribuie la o bună funcționare a creierului, format din 60% grăsimi.

Astfel, un consum regulat de nuci poate reduce stările depresive și ne pot relaxa.

O altă substanță aflată în cantitate importantă în nuci este melatonina. În mod obișnuit, hormonul este produs de organismul uman și asigură un somn liniștit. Însă, dacă suntem stresați (din cauza activităților zilnice, din cauza schimbării vremii, etc.), cantitatea de melatonină scade din corp. Astfel, apar tulburările de somn. Din această cauză, un consum regulat de nuci, cu bogatul conținut de melatonină, ne poate aduce înapoi starea de liniște și ne asigură un somn lin.

Urmăriți Playtech.ro și pe