03 mart. 2025 | 08:00

Xiaomi a luat fața Apple la un capitol foarte important. Înfrângerea rușinoasă a gigantului din Cupertino

AUTO
Xiaomi a luat fața Apple la un capitol foarte important. Înfrângerea rușinoasă a gigantului din Cupertino
Xiaomi SU7 - mașină electrică chinezească / foto: Xiaomi

Xiaomi, gigantul chinez cunoscut mai ales pentru smartphone-uri și produse electronice de consum, a reușit să se impună pe piața vehiculelor electrice, lăsând Apple cu un proiect eșuat și costuri de peste 10 miliarde de dolari.

Xiaomi a livrat deja automobile electrice, Apple renunță la proiect

Deși Apple a investit sume considerabile în dezvoltarea unei mașini electrice proprii, proiectul gigantului din Cupertino a fost abandonat fără să vadă lumina zilei. Spre deosebire de Apple, Xiaomi a reușit să lanseze cu succes modelul SU7, un vehicul electric inteligent care deja s-a impus pe piață, fiind livrate 135.000 de unități anul trecut.

Xiaomi nu doar că a intrat pe piața vehiculelor electrice, dar a reușit să creeze un sistem complet interconectat, integrând tehnologia AI în funcționalități precum parcare autonomă, divertisment inteligent și controlul electrocasnicelor din locuință. Această abordare a transformat automobilul Xiaomi într-o extensie naturală a ecosistemului său de produse smart, lucru pe care Apple nu a reușit să-l facă.

Avantajul Xiaomi: producție rapidă și lanțurile de aprovizionare

Succesul Xiaomi nu este deloc întâmplător. China domină deja producția de vehicule electrice și componente pentru baterii, iar companii precum BYD și CATL asigură furnizarea necesară pentru acest sector. Xiaomi a profitat de acest avantaj strategic, achiziționând o fabrică de la Beijing Auto Group și accelerând producția modelului SU7.

Comparativ, Apple s-a confruntat cu obstacole semnificative în crearea unui lanț de aprovizionare solid. Gigantul american a fost nevoit să caute furnizori în afara Chinei, ceea ce a îngreunat considerabil procesul. Mai mult, Apple nu avea experiență în fabricarea de automobile, ceea ce a dus la costuri ridicate și la o decizie finală de a renunța complet la proiect.

Concurența din China lovește în Apple și producătorii auto occidentali

Succesul Xiaomi a influențat deja piața internațională a vehiculelor electrice. Livrările Porsche în China au scăzut cu aproape 30%, un semn clar că producătorii chinezi de automobile electrice câștigă tot mai mult teren. Xiaomi intenționează să lanseze SUV-ul YU7 în 2025, iar modelul SU7 Ultra va fi o versiune îmbunătățită a deja popularului SU7.

Mai mult, sprijinul guvernamental masiv îi permite Xiaomi să mențină costurile scăzute și să ofere prețuri competitive. Spre deosebire de Apple, care ar fi trebuit să dezvolte un sistem de la zero, Xiaomi a beneficiat de un ecosistem de producție deja bine pus la punct în China.

Apple a pierdut cursa, Xiaomi devine un jucător important

Confruntat cu realitatea unui proiect costisitor și dificil de implementat, Apple a decis să renunțe complet la ambițiile sale din domeniul auto. Xiaomi, în schimb, a demonstrat că poate deveni un jucător serios în industria vehiculelor electrice, oferind un produs competitiv și funcțional.

Pe termen lung, Apple rămâne un gigant în tehnologie, dar eșecul său în domeniul auto arată că inovația nu este suficientă fără un lanț de aprovizionare solid și un plan de execuție bine pus la punct. Xiaomi a reușit acolo unde Apple a eșuat, marcând o victorie clară în acest segment de piață, conform New York Times.