Serialul de pe Netflix care a depășit toate recordurile schimbă turismul din România: cum este posibil, ce a reușit Wednesday

Serialul de pe Netflix care a depășit toate recordurile schimbă turismul din România: cum este posibil, ce a reușit Wednesday

Puțin producții din ultimul an au reușit să facă valuri în mediul online precum serialul Wednesday de pe Netflix, creat de Tim Burton. Acesta s-a filmat în România, iar multe locații emblematice au ajuns pe micile ecrane, iar turiști din toată lumea se grăbesc să le vadă în realitate.

La fel cum Game of Thrones a dus la un exod masiv de turiști în Dubrovnik, Croația, se pare că se se întâmplă acum același lucru cu România. Din Statele Unite și până în diferite colțuri ale meleagurilor mioritice, oamenii se înghesuie să vadă în lumea reală ceea ce au văzut în serialul care continuă povestea Familiei Adams.

Wednesday aduce valuri de turiști străini

Deși sezonul al doilea nu va mai fi filmat în România, din cauza modului agresiv în care au fost suprataxați producătorii, Wednesday se pare că a făcut mult bine pentru români. Ca referință, show-ul a fost filmat parțial la studiourile Buftea. Internatul Nevermore a fost, de fapt, Castelul Cantacuzino, în timp ce alte cadre memorabile s-au filmat la Universitatea Politehnică, Grădina Botanică și Casa Monteoru. Dacă ești foarte atent, s-ar putea să mai recunoști și secvențe imortalizate la bazinul de înot Dinamo, Gara Regală din Sinaia sau Conacul Olga Greceanu, din apropiere de București.

În 2022, Wednesday a fost unul dintre cele mai de succes seriale de pe platformă, reușind chiar să intre în topul celor mai vizionate din toate timpurile, cu peste un miliard de ore vizionate. În consecință, nu ar trebui să vină ca o surpriză majoră faptul că fani din întreaga lume ai producției se grăbesc să ajungă în România, ducând la un salt turistic major.

Conform Euronews, din momentul în care serialul a devenit disponibil Netflix, platforma de turism Expedia a înregistrat o creștere cu 55% a căutărilor de hoteluri din România, pentru că fanii vor să ajungă la studiourile și locațiile naturale în care se desfășoară acțiunea în show. Până și zonele rurale din țara noastră s-au bucurat de o creștere cu 15% a căutărilor pe aceeași platformă.