Vorba lungă, sărăcia gigantului: câți bani riscă să piardă Apple, dacă nu se grăbește cu iPhone 14

Vorba lungă, sărăcia gigantului: câți bani riscă să piardă Apple, dacă nu se grăbește cu iPhone 14

Apple are șanse reale de a pierde o sumă considerabilă de bani, dacă nu accelerează producția iPhone 14. Iar asta nu ar fi singura problemă cu care ar putea să se confrunte gingantul de tehnologie.

Restricțiile recente pe fundalul pandemiei de COVID-19, din China, au făcut ca producția de iPhone 14 să fie întârziată îngrijorător de mult, cu săptămâni întregi, față de termenul inițial stabilit.

În mod obișnuit, cele mai noi iPhone-uri ar trebui să intre în faza de testare în luna iunie a acestui an, însă se prea poate că acest lucru nu va fi posibil, întocmai din pricina întârzierii de producție, ceea ce ar putea duce și la o amânare a lansarii care, în mod normal, ar trebui să se întâmple pe 31 octombrie 2022.

Luxshare Precision, Foxconn și Pegatron, adică cei mai importanți furnizori de componente pe care Apple le folosește la iPhone-uri, au suferit, la rândul lor, destul de mult din cauza restricțiilor pe care guvernul din China le-a impus, în ultima perioadă.

Câți bani ar putea să piardă Apple

Dacă furnizorii nu recuperează timpul pierdut, există marea posibilitate ca Apple să piardă, în urma acestei amânări, 8 miliarde de dolari, dacă nu chiar mai mult.

Așadar, ce soluție ar putea să găsească Apple, pentru a evita gaura din buzunar? Să-și mute, desigur, afacerile în India și Vietnam, idee care i-a venit deja, însă nu a pus-o în practică.

Cu alte cuvinte, gigantul ar fi trebuit să facă acest pas de multă vreme, astfel încât să evite o asemenea încurcătură financiară de proporții.

În mod evident, aici se aplică de minune „vorba lungă, sărăcia gigantului”, întrucât amânarea deciziei nu ar fi deloc benefică Apple, ba dimpotrivă, ar putea să fie primul pas spre declin.

Iar dacă ținem cont de faptul că „mitul” Apple parcă nu mai e la fel de strălucitor, în ultima perioadă (nu ca altădată, cel puțin), este lesne de înțeles că această companie nu-și mai permite încă un eșec, ori chiar o amânare de producție/testare/lansare.

Citește și: