Volkswagen vrea să își rezolve problemele: noua strategia a constructorului german

Volkswagen vrea să își rezolve problemele: noua strategia a constructorului german

VW va ceda mai multă putere regiunilor și mărcilor sale pentru a ajuta la reducerea vulnerabilității lanțului de aprovizionare

CEO-ul Grupului Volkswagen, Herbert Diess, a declarat că noul plan de creștere al producătorului auto va avea ca scop reducerea vulnerabilității sale la efectele conflictelor globale, cum ar fi întreruperea lanțului de aprovizionare și creșterea prețurilor, prin cesionarea mai multă putere către regiunile și mărcile sale.

„Cele mai recente schimbări geopolitice și creșterea construcției de blocuri ne-au expus vulnerabilitatea globală, în special în ceea ce privește SUA”, a spus Diess într-o postare pe LinkedIn.

Diess nu a precizat la ce evenimente politice se referea, dar producătorii de automobile au fost puternic afectați de invazia Ucrainei de către Rusia, deoarece sancțiunile occidentale au împins prețul energiei și materiilor prime.

Acest lucru a stârnit îngrijorări cu privire la modul în care industria auto ar face față dacă escaladarea tensiunilor cu China ar duce și la măsuri economice.

VW a avertizat săptămâna trecută că resimte impactul creșterii prețurilor și blocajelor în lanțul de aprovizionare, livrările în martie scăzând cu 37% față de anul trecut.

Problemele importante pentru Volkswagen

Lipsa de cablaje produse în Ucraina a întârziat lansarea crossover-ului său electric ID5 până în mai din aprilie, iar blocajele intermitente din China împiedică producția într-un moment în care producătorul auto încearcă să crească vânzările de vehicule electrice în țară.

Diess a spus că echipa de management al producătorului de automobile a considerat că dezvoltarea afacerii sale din China, creșterea diviziei de software Cariad și reorganizarea structurii de conducere a mărcii sunt cele mai presante probleme cu care se confruntă producătorul de automobile.

China reprezintă aproximativ 40% din vânzările VW, dar producătorul auto este cu mult în urma concurenților locali pe piața vehiculelor electrice, pierzându-și obiectivul de a vinde 80.000 până la 100.000 de vehicule electrice în țară anul trecut.

Diess a spus că VW va publica mai multe detalii în săptămânile următoare despre cum vor fi împărțite responsabilitățile exact, pe măsură ce grupul evoluează de la un OEM clasic la o companie de mobilitate integrată vertical.

„Concurenții noștri nu se mai numesc Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation sau Stellantis, ci Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber etc.”, a spus el.

Directorul de tehnologie Mercedes-Benz, Markus Schaefer, a declarat săptămâna trecută că producătorul auto își înăsprește lanțurile de aprovizionare în lumina blocajelor globale.

Citește și: