Volkswagen trage semnalul de alarmă: când se va termina criza semiconductorilor

Volkswagen trage semnalul de alarmă: când se va termina criza semiconductorilor

Livrările de semiconductori nu se vor normaliza până în 2024, moment în care va exista încă o subaprovizionare structurală, a declarat șeful financiar al Grupului VW, Arno Antlitz.

Grupul Volkswagen se așteaptă ca deficitul de semiconductori să continue mai mult decât se aștepta, a declarat șeful financiar al producătorului auto, Arno Antlitz.

Livrările de semiconductori nu se vor normaliza până în 2024, moment în care va exista încă o subaprovizionare structurală, a spus Antlitz într-un interviu pentru Boersen-Zeitung publicat sâmbătă.

Grupul VW a fost forțat să oprească producția la mai multe fabrici, inclusiv uzina din Wolfsburg și fabricile sale de vehicule electrice din Zwickau și Dresda, Germania, de mai multe ori din cauza lipsei de cipuri.

Antlitz a spus că se așteaptă ca situația semiconductorilor să se atenueze în acest an și anul viitor, dar deficitul va continua până în 2024, deoarece producătorii de cipuri nu vor putea face față cererii în creștere de semiconductori, chiar dacă mai multă producție de cipuri va începe.

„Observam o ofertă structurală insuficientă în 2022, care este probabil să se diminueze oarecum în al treilea sau al patrulea trimestru”, a spus el. „Situația ar trebui să se îmbunătățească în 2023, dar problema structurală nu va fi încă rezolvată pe deplin.

Criza energetică

Producătorii de automobile se confruntă cu dubla provocare a deficitului de microcipuri și a întreruperii cablajelor de cabluri fabricate în Ucraina, cauzate de invazia Rusiei în țară.

Antlitz a spus că fabricile individuale ale Grupului VW sunt forțate în mod continuu să anuleze schimburile, deoarece furnizorul producătorului auto din Ucraina operează doar într-o singură tură.

„Am înființat o echipă de criză și, în unele cazuri, am deplasat și volumele către alte unități de producție ale acelorași furnizori. Cu toate acestea, locațiile alternative nu sunt menite să înlocuiască locurile de producție din Ucraina pe termen lung. Ne susținem site-urile furnizorilor existente în Ucraina și să oferim asistență acolo unde putem”, a spus Antlitz.

Întrebat despre creșterea costurilor la energie și despre posibilitatea interzicerii importurilor în Germania de gaze naturale rusești, Anlitz a spus că producătorul auto nu a decis încă dacă să-și pună în aplicare planul de a converti operațiunile centralei electrice din Wolfsburg din cărbune în gaze naturale.

„Nu ne-am schimbat încă. Dar în prezent suntem în proces de trecere. În momentul de față, centrala pe cărbune este încă în funcțiune, în timp ce centrala pe gaz crește. Urmărim foarte atent ce se întâmplă în următoarele câteva zile și săptămâni. Momentan, nu ne-am hotărât când vom închide în sfârșit centrala pe cărbune”.

Citește și: