Volkswagen tace și face: primul ID.Buzz autonom testat

Volkswagen tace și face: primul ID.Buzz autonom testat

Iterația electrică a dubei emblematice din epoca hippie a VW folosește senzori lidar și radar, precum și camere pentru navigare, cartografiere și planificare a rutei.

O versiune autonomă a modelului Volkswagen ID Buzz a navigat pentru prima dată în condițiile reale de trafic din Germania, în timp ce cel mai mare producător de automobile din Europa își duce tehnologia de conducere autonomă pe drumurile publice, pe fondul unei eforturi de a domina industria software-ului auto. Mașina este un prototip pentru versiunea de serie ce va fi lansată și care va avea la bază modelul electric ce tocmai a fost lansat pe piață în Europa

CEO-ul Grupului VW, Herbert Diess, s-a așezat pe bancheta din spate a unui prototip ID Buzz echipat cu tehnologie de conducere autonomă, în timp ce a străbătut centrul orașului München luna aceasta.

O iterație electrică a dubei emblematice VW din era hippie, vehiculul folosește senzori lidar și radar, precum și camere pentru navigare, cartografiere și planificare a rutei.

VW cooperează la acest proiect cu startup-ul de conducere autonomă susținut de Ford Motor Argo AI.

Scopul este de a introduce un serviciu de auto-conducere în Hamburg până în 2025 și, în cele din urmă, de a oferi servicii de transport și livrare de mărfuri în Europa și S.U.A.

Volkswagen lucrează din greu

„Vrem să facem parte din sistemul de transport public în viitor”, a spus Christian Senger, responsabil cu conducerea autonomă la unitatea de vehicule comerciale a VW, în videoclip. „Credem că mobilitatea robotului va fi chiar mai sigură decât poate fi un om în transportul public.”

Volkswagen și-a propus să lanseze mașini autonome în următorii trei ani, atât în versiuni de pasageri, cât și de marfă, utilizate pentru livrări. Grupul are în dezvoltare și modele exclusiv pentru pasageri, ce vor putea fi folosite fără șofer.

„ID.Buzz este un model original pentru era electrică. O mașină pe care numai VW o putea construi. În anii 50, VW Bulli s-a bătut pentru sentimentul de libertate auto, independență și emoții. ID.Buzz ridică acest stil de viață și îl transferă în vremurile noastre: fără emisii, sustenabil, complet conectat și gata pentru un nou capitol, conducerea autonomă. Cu acest automobil, aducem împreună tema de bază a strategiei noastre într-un singur produs, pentru prima dată”, a declarat Ralf Brandstatter, CEO al mărcii VW.

Citește și: