Volkswagen încă plătește pentru Dieselgate: câți bani a dat acum

Volkswagen încă plătește pentru Dieselgate: câți bani a dat acum

O înțelegere extrajudiciară a soluționat până la 91.000 de cereri.

Volkswagen a soluționat acțiunea colectivă din Marea Britanie pentru 242 de milioane de dolari, cu peste 90.000 de șoferi afectați de scandalul emisiilor.

VW nu a admis nicio răspundere, iar termenii și condițiile sunt confidențiale, potrivit unui comunicat al producătorului auto.

Compania va face o contribuție separată pentru cheltuielile de judecată ale reclamanților și alte taxe.

VW și firmele de avocatură Slater & Gordon, Leigh Day și PGMBM, care i-au reprezentat pe reclamanți în acest caz, au declarat miercuri că ambele părți au ajuns la o înțelegere extrajudiciară și au fost soluționate până la 91.000 de cereri.

Producătorul auto s-a confruntat cu numeroase procese din cauza scandalului său de manipulare a motorinelor, după ce utilizarea software-ului conceput pentru a reduce emisiile în timpul testelor de reglementare a fost expusă ca fiind frauduloasă de o investigație din SUA în 2015.

Dieselgate 2015

Acest lucru a dus la o rechemare în întreaga Europă care a costat compania miliarde de euro și amenzi masive din partea autorităților de reglementare europene.

„Acordul este o altă etapă importantă, deoarece Grupul Volkswagen continuă să treacă dincolo de evenimentele profund regretabile care au dus până în septembrie 2015”, a declarat Philip Haarmann, directorul juridic al VW.

Comisia Europeană și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor au cerut Grupului Volkswagen să despăgubească toți consumatorii, nu doar cei din Germania, pentru că i-au indus în eroare cu privire la emisiile vehiculelor cumpărate.

Constructorul auto a recunoscut faptele greșite în scandalul diesel din 2015, declanșând o serie de dosare legale, dintre care unele au ajuns în fața Curții Europene de Justiție.

„Au existat hotărâri judecătorești care dezvăluie tratamentul inechitabil al consumatorilor de către Volkswagen, și totuși producătorul auto nu este dispus să colaboreze cu organizațiile de consumatori pentru a găsi soluții adecvate pentru consumatori”, a declarat comisarul european pentru justiție, Didier Reynders.

„Așa cum am scris companiei anul trecut, nu numai consumatorii care locuiesc în Germania, ci și toți consumatorii trebuie să fie compensați”, a spus Reynders într-o declarație.

Citește și: