Volkswagen continuă investițiile: ce vrea să cumpere

Volkswagen continuă investițiile: ce vrea să cumpere

VW a spus că va primi aprobarea necondiționată a Uniunii Europene pentru acordul de preluare a companiei franceze de închiriere de mașini Europcar.

Un consorțiu condus de Volkswagen Group urmează să obțină aprobarea necondiționată a UE pentru oferta sa de 2,9 miliarde de euro pentru a achiziționa compania franceză de închirieri auto Europcar.

VW a făcut echipă cu managerul de active Attestor Limited și cu grupul de mobilitate olandez Pon Holdings anul trecut pentru a lansa licitația pentru Europcar, cotată la bursă, punând un pariu pe servicii de mobilitate în creștere rapidă.

Cu o rețea internațională în peste 140 de țări și o flotă de peste 350.000 de vehicule, Europcar ar ajuta VW să-și sporească prezența în serviciile de mobilitate profitabile.

Producătorii de automobile caută datele despre mașini ca următorul generator de bani.

Strategia 2030 a VW anunțată anul trecut anticipează că software-ul și serviciile vor stimula creșterea pe piața globală de automobile, despre care se estimează că se va dubla valoarea până la 5 trilioane de euro până la sfârșitul deceniului.

Comisia Europeană urmează să decidă asupra acordului până pe 25 mai.

CEO-ul Herbert Diess le-a spus săptămâna trecută acţionarilor că se aşteaptă aprobarea UE până la sfârşitul celui de-al doilea trimestru.

Noi planuri pentru ID.Buzz

„Vehiculul cu destinație specială” va fi semnificativ diferit de ID Buzz, pe care VW îl lansează în prezent ca dubă de pasageri și vehicul comercial ușor.

Divizia de vehicule comerciale a Volkswagen plănuiește un vehicul complet electric bazat pe ID Buzz, care va folosi tehnologia de auto-conducere.

În 2025, ID Buzz va fi lansat ca robotaxi la Hamburg. Până în 2030, Intra a spus că VW dorește să stabilească un serviciu similar în 50 de orașe din Europa și America de Nord.

În SUA, este posibilă cooperarea cu furnizori precum Uber și Lyft, în timp ce în Europa, VW dorește să ofere serviciile în sine, a declarat șeful financiar al unității de vehicule comerciale, Michael Obrowski.

Noua zonă de afaceri ar trebui să atingă și profitabilitatea până în 2030. „Plănuim să atingem pragul de rentabilitate înainte de 2030”, a spus Obrowski.

Citește și: