Vodafone, reclamat la ANCOM: de ce se plâng utilizatorii de furnizorul de servicii de telefonie

Vodafone, reclamat la ANCOM: de ce se plâng utilizatorii de furnizorul de servicii de telefonie

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat, anul trecut, 2.886 de reclamații cu privire la serviciile de comunicații electronice și servicii poștale din România.

Au fost reclamate aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, cum ar fi încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanță, conform Economica.

Majoritatea reclamațiilor, mai exact, 76% din numărul total, au vizat serviciile de comunicatii electronice. Utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanță (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) și facturarea acestor servicii (12%).

Lider la reclamații a fost Vodafone. Conform datelor, ANCOM reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%. Apoi urmează Telekom Romania Communications – 14%, Orange Romania – 15%, RCS&RDS – 11% și Telekom Romania Mobile Communications – 9%.

ANCOM a primit multe reclamații cu privire la Vodafone

Conform aceleiași surse, peste 12% dintre reclamațiile trimise spre ANCOM, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au fost probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.

ANCOM poate interveni direct în situațiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor sau nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor. De asemenea, poate interveni dacă nu respecta reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informații în contracte sau nu respectă condițiile de încheiere a contractelor la distanță.

Serviciul clienți, opțiunile de fidelizare, calitatea semnalului la telefonie sau internet, prețurile terminalelor, numărul de magazine, experiența de service sunt doar câteva detalii care s-ar putea să-ți influențeze decizia de abonare. Problema este că multe dintre acestea variază incredibil de mult de la o regiune la alta a țării, de la o localitate la alta, chiar și de la un cartier la altul, în cadrul orașelor mari.

De exemplu, s-ar putea ca în orașul în care îți desfășori activitatea 90% din timp să ai o calitate foarte bună a semnalului la telefonie. Urci într-un weekend pe munte și îți vine să îți arunci telefonul, pentru că prietenii tăi sunt online, postează pe Facebook sau Instagram, iar tu nici măcar nu poți să inițiezi un apel.

Mai multe detalii despre fiecare furnizor în parte, dar și experiențe personale, am scris aici.

Citește și: