Vestea zilei de la Dacia: așa îți dai seama că ignoră criza și face valuri în piață

Vestea zilei de la Dacia: așa îți dai seama că ignoră criza și face valuri în piață

În timp ce întreaga industrie auto are de suferit în 2022, din cauza inflației și a crizei semiconductorilor, Dacia pare să fie excepția de la regulă.

Automobile Dacia și-a publicat rezultatele financiare pentru 2021 și, cu această ocazie, a atras atenția asupra unei performanțe impresionante, în contextul unuia dintre cei mai dificili ani din criza semiconductorilor. Ca referință, acest aspect este principalul responsabil pentru întârzieri de 6-9 luni la livrarea unui autoturism nou.

Uzina de la Mioveni, rezultate record, mai ales din exporturi

Automobile Dacia se bucură de o cifră de afaceri pe anul trecut de 21,44 miliarde de lei, în creștere cu 172,% față de cele 16,52 miliarde înregistrate în anul anterior, 2020. Deși valoarea în sine este deja impresionantă, e important de reținut că peste 81% din vânzări s-au efectuat în afara României, ca o confirmare a puterii din ce în ce mai mari a brandului peste graniță.

Tot vizavi de exporturi, conform datelor comunicate Economica.net, de la un an la altul, Dacia a înregistrat o creștere de 20,7%. Particularitatea este cu atât mai importantă, cu cât impozitele pentru acele mașini merg la statul român, transformând gigantul de la Mioveni într-un jucător important din cadrul economiei autohtone.

Deși încasările au crescut de la un an la altul, Dacia a livrat mai puține mașini în 2021 față de 2020 cu 1732 de exemplare, până la un total de 257.280 de exemplare. Cel mai căutat model realizat la Mioveni rămâne SUV-ul Duster, 188.995 de unități livrate. Pe locul doi este Sandero – 43.415 unități, Logan – 23.737 de exemplare și tânărul Jogger – 1133 unități.

Creșterea cifrei de afaceri a fost facilitată și de creșterea vânzărilor de piese de schimb. La bază, acest aspect al domeniului de activitate reprezintă aproximativ 5% din vânzările Automobile Dacia, dar s-a bucurat anul trecut de o creștere de 14,5% până la 1,1 miliarde de lei. Profilul net pe anul trecut al constructorului autohton de autoturisme a fost de 498.28 milioane de lei.

Citește și: